English

سازمان ملل:

۷۱۵ عراقی در طول ماه ژوئن ۲۰۱۷ کشته و زخمی شدند

سرویس بین الملل- هیأت سازمان ملل در عراق، در بیانیه‌ای، شمار قربانیان تروریسم و خشونت در عراق در ماه ژوئن امسال (2017) را 415 کشته و 300 زخمی اعلام کرد.

 715 عراقی در طول ماه ژوئن 2017 کشته و زخمی شدند

به گزارش خبرگزاری موج، هیأت سازمان ملل برای کمک به عراق «یونامی»، اعلام کرد که طی عملیات‌های تروریستی و اقدامات خشونت‌بار و درگیری‌های مسلحانه، طی ماه گذشته میلادی در عراق، بیش از 700 نفر کشته و زخمی شده‌اند.

بر اساس بیانیه یونامی، که از طریق مرکز اطلاع‌رسانی سازمان ملل در تهران، در اختیار «بین‌الملل فارس» قرار گرفت، شمار شهروندانی که طی ماه ژوئن گذشته کشته شدند، به 415 نفر می‌رسد  و شمار زخمی‌ها نیز به 300 تن نفر.

شمار قربانیان بدون درنظر گرفتن نیروهای پلیس به 411 کشته و 294 زخمی می‌رسد.

در این میان استان نینوی با 289 کشته و 93 زخمی، بیش از هر استان دیگری در عراق، قربانی داشته است؛ جایی که نبرد موصل در جریان است.

پس از نینوا، بغداد با 22 کشته و 88 زخمی در رتبه دوم قرار گرفت و صلاح الدین با 31 کشته و 34 زخمی و بابل با 24 کشته و 26 زخمی در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

به موجب اطلاعاتی که یونامی از طریق اداره بهداشت استان الانبار به دست آورده، شمار قربانیان این استان به 54 غیر نظامی شامل 20 کشته و 34 زخمی می‌رسد.

«یان کوبیچ» فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل به عراق، اقدام داعش در هدف‌قرار دادن شهروندان عراقی در هنگام فرارشان از مناطق تحت کنترل تکفیری‌ها را محکوم کرد و خواستار حمایت شهروندان عراقی طی این درگیری‌ها شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی