English

واشنگتن برای انتقال عناصر داعش به افغانستان برنامه‌ریزی می‌کند

سرویس بین الملل- روسیا الیوم در مقاله‌ای با تاکید بر اینکه آمریکا به صلح در منطقه نیازی ندارد، اعلام کرد که واشنگتن در حال برنامه‌ریزی انتقال عناصر گروه تروریستی داعش به افغانستان است.

واشنگتن برای انتقال عناصر داعش به افغانستان برنامه‌ریزی می‌کند

به گزارش خبرگزاری موج، پایگاه خبری «روسیا الیوم» در مقاله‌ای با عنوان «آمریکا در سوریه با چه کسی و برای چه مبارزه می کند»، نوشت: آمریکا نیازی به صلح در منطقه ندارد و حوادث سوریه می‌تواند رویارویی بین مسکو و واشنگتن را تشدید کند.

«اولگا سوخاریوا» نویسنده مطلب روسیاالیوم ادامه داد که با افزایش موفقیت‌های نیروهای دولتی و نیروی هوا-فضای روسیه در سوریه، تمایل واشنگتن برای حفظ قدرت جنگی داعش بیش از پیش آشکار می‌شود.

وی افزود: تشکیلات شبه‌نظامی معارض در سوریه که با یکدیگر درگیر هستند همچون «ارتش آزاد» نیروهای سوریه دموکراتیک در ظاهر امر هدف واحدی را دنبال می‌کنند که سرکوب داعش است، در حالیکه در حقیقت امور به شیوهای متفاوت پیش می‌رود.

سوخاریوا به اظهارات «سرگئی سوروویکین» فرمانده نیروهای زمینی ارتش روسیه در سوریه اشاره کرد.

سوروویکین ائتلاف بین‌المللی به فرماندهی آمریکا و اتحاد نیروهای دموکراتیک کرد سوریه را به همدستی با داعش برای عقب‌نشینی این گروه تروریستی از مناطق مسکونی تحت اشغال یگان‌های کرد و انتقال به استان‌های تحت تسلط نیروهای دولت سوریه متهم کرده بود.

نویسنده در خصوص واقعیت همکاری محافل نظامی آمریکا با داعش به اظهارات «مصطفی ایزدی» معاون استراتژیک و اشراف فرماندهی کل قوا در ستاد کل نیروهای مسلح ایران اشاره کرد که گفته بود: ما اسناد و اطلاعاتی داریم که حمایت مستقیم امپریالیسم آمریکا از داعش در منطقه را تایید می‌کند.

سوخاریو در ادامه نیز دلایل و اسناد حمایت آمریکا از داعش را برشمرد و تصریح کرد: در ماه گذشته تشکیلات کردهای سوریه بدون هیچ مانعی به عناصر داعش اجازه دادند تا به سمت منطقه تدمر که تحت سیطره نیروهای دولتی است، بروند.

نویسنده تاکید کرد: آمریکا در پس این رفتارهای خود قصد فرسایشی کردن نیروهای دولتی سوریه در جنگ دیگری با داعش در صحرای سوریه را دارد.

وی افزود: وضعیت کاملا مشابهی در مرزهای جنوب سوریه نیز آشکار شده است. در مناطق جنوبی سوریه، ارتش آزاد سوریه بدون اینکه در درگیری با تروریست‌های داعش شریک باشد، با حمایت و نظارت آمریکا در رویارویی با ارتش سوریه به سر می‌برد.

علاوه بر این نیز نیروی هوایی آمریکا برای سومین بار نیروهای دولتی سوریه را به بهانه حفاظت از پایگاه های نظامی خود بمباران کرده است.

این نویسنده روسی نوشت: در چنین وضعیتی نیروهای آمریکایی که به طور غیرقانونی در خاک کشوری با حاکمیت مستقل حضور دارند، مشغول چه کاری هستند؟ بخصوص که «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه آنها را به این کشور دعوت نکرده است.

سوخاریوا تاکید کرد: آمریکا و متحدانش به جای سرکوب تروریست‌های داعش شرایط را برای تجمع آنها در مناطقی ایجاد می‌کند که آنها را قادر می‌سازد تا نیروهای دولتی را در صحرای سوریه و الانبار عراق وارد جنگ فرسایشی کند.

سوخاریوا به نقل از «زبیر مسعود» عضو کمیته امنیت ملی افغانستان نیز تاکید کرد: تروریست‌های داعش در حال تجدید قوا و تنظیم صفوف خود برای رفتن از سوریه و عراق به افغانستان و بخصوص ولایت بدخشان افغانستان در مرز با جمهوری تاجیکستان هستند.

نویسنده روسی افزود: این در حالی است که این اطلاعات را «حامد کرزی» رئیس‌جمهور سابق افغانستان نیز تایید کرده و اظهار داشته که نیروهای آمریکایی در افغانستان به دنبال تقویت مواضع داعش هستند.

سوخاریوا ضمن تاکید بر اینکه آمریکا نیازی به راه حل مسالمت آمیز بحران‌های موجود در منطقه ندارد، گفت: اوضاع کنونی تهدیدی را مبنی بر درگیری مسلحانه بین روسیه و آمریکا در خاک سوریه ایجاد می‌کند.

وی افزود: با این وجود، جنگی که برخی نخبگان سیاسی آمریکا طراحی کرده‌اند تنها محدود به سوریه نخواهد بود؛ چرا که حوادث این کشور می‌تواند بهانه‌هایی باشد تا از آنجا تنش جدیدی برای رویارویی بین روسیه و آمریکا آغاز شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه