English

ماکرون وارد مالی شد

سرویس بین الملل- رئیس جمهور فرانسه امروز (یکشنبه) به مالی وارد شد تا پشتیبانی غرب را از نیروی مبارزه با افراط‌گرایی منطقه‌ای مستحکم ساخته و بر حمایت بیشتر از منطقه ساحل در بحبوحه افزایش ناامنی‌ها تاکید کند.

ماکرون وارد مالی شد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری فرانسه، کشورهای گروه موسوم به « جی 5 ساحل»  متشکل از بورکینا فاسو، نیجر، چاد، مالی و موریتانی قول داده‌اند تا با افراط گرایی مبارزه کنند.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه قرار است به روسای کشورهای منطقه در باماکو، مالی بپیوندد و در نشستی ویژه شرکت کند که در آن بار دیگر به حمایت فرانسه از نیروهای نظامی این پنج کشور برای مقابله با افراط گرایان و تامین تجهیزات برای آنها تاکید خواهد کرد.

در پایگاهی در "سواره" در مرکز مالی 5000 نیروی گروه پنج کشورهای منطقه ساحل با هدف تقویت و پشتیبانی 12 هزار صلح‌بان سازمان ملل و 4000 نیروی نظامی فرانسه مستقر هستند.

اتحادیه اروپا قول داده تا مبلغ 50 میلیون یورو برای پشتیبانی مالی گروه " G۵ Sahel " اختصاص دهد و انتظار می‌رود که ماکرون به دنبال گرفتن حمایت بیشتر از هلند، بلژیک، آلمان و آمریکا هم باشد.

یکی از محققان در موسسه IRIS مستقر در پاریس گفته که همکاری اتحادیه اروپا در کمک مالی به این گروه متشکل از پنج کشور آفریقایی منطقه ساحل برای مقابله با شبه نظامیان و افراط گرایان بیشتر شبیه به یک شوخی است و کمک گرفتن از کشورهایی مثل آمریکا نیز که درگیری هزینه‌های نظامی هستند، سخت است.

مساله تامین هزینه‌ها برای انجام عملیات علیه شبه نظامیان در منطقه ساحل حساس است چون رئیس جمهوری چاد گفته که به دلیل کمبود منابع بودجه نمی‌تواند نیروهای زیادی را به کار بگیرد.

وی به همراه ماکرون قرار است در حاشیه نشست باماکو با یکدیگر درباره این مساله به گفت و گو بپردازد چون جمهوری چاد از قدرتمندترین کشورهای ساحل است.

سفر ماکرون به مالی در حالی صورت گرفته که القاعده شاخه مالی اخیرا ویدئویی از شش گروگانش شامل یک زن فرانسوی را منتشر کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه