English

دوترته منتقدان حکومت نظامی در جنوب فیلیپین را تهدید کرد

سرویس بین الملل- رئیس جمهور فیلیپین منتقدان اعلام حکومت نظامی در منطقه میندانائو این کشور را تهدید کرد که به زندان خواهند افتاد.

دوترته منتقدان حکومت نظامی در جنوب فیلیپین را تهدید کرد

به گزارش  خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری فرانسه، رودریگو دوترته، رئیس جمهور فیلیپین در حالی این اظهارات را بیان کرد که قرار است دادگاه عالی این کشور در طول چند روز آینده درباره مشروعیت اعلام حکومت نظامی در این منطقه که بخش‌هایی از آن به اشغال داعش درآمده حکم خود را صادر کند.

دوترته در منطقه میندانائو که محل زندگی نزدیک به 20 میلیون نفر است به بهانه رشد سریع تهدید نیروهای داعش، از اواخر ماه مه حکومت نظامی اعلام کرده است.

رهبر فیلیپین اعلام کرد که وی نظرات دادگاه را رد خواهد کرد و تنها به پیشنهادات ارائه شده از سوی نیروهای مسلح گوش می‌دهد.

دوترته در میان مقامات محلی اعلام کرد: این مساله به نظر و میل دادگاه عالی بستگی ندارد. آیا من باید آنها را باور کنم؟ در حالی که وضعیت هنوز بحرانی است و شما از من می‌خواهید که این حکومت نظامی را بردارم. من شما را بازداشت کرده و پشت میله‌های زندان خواهم انداخت.

وی ادامه داد: ما می‌توانیم درمورد مسائل دیگر گفتگو کرده و حتی به یک مصالحه دست یابیم اما این اتفاق نباید زمانی باشد که منافع کشور من در معرض خطر است. نیروهای دولتی به اقدامات نظامی خود در شهر ماراوی ادامه می‌دهند.

دوترته با انتقاد گسترده از سوی قانونگذاران اپوزیسیون مواجه شده است و آنها از دادگاه عالی خواسته‌اند که حکومت نظامی در این منطقه برداشته شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه