English

همنوایی دولت ترکیه با شیطنت های آمریکا علیه سوریه

سرویس بین الملل- دولت ترکیه در ادامه سیاست همنوایی با رویکردهای آمریکایی علیه سوریه بار دیگر دمشق را هدف تهدید های خود قرار داد.

همنوایی دولت ترکیه با شیطنت های آمریکا علیه سوریه

به گزارش خبرنگار حوزه بین الملل خبرگزاری موج به نقل از آناتولی، ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست‌جمهوری ترکیه در جمع خبرنگاران پس از دیدار رجب طیب اردوغان با خالد بن محمد العطیه، وزیر دفاع قطر در مقر رسمی حزب عدالت و توسعه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر اقدامات ترکیه در قبال گروه تروریستی ی.پ.گ در شهر عفرین سوریه را در نظر بگیریم، آیا می توان گفت که دیدارهای رسمی برت مک گورک، نماینده ویژه آمریکا در ائتلاف ضد داعش در آنکارا و گفتگوهای تلفنی روز گذشته رجب طیب اردوغان با دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین، همتایان آمریکایی و روس وی به منزله آمادگی مجدد ترکیه برای انجام عملیات دیگری برای حفاظت از امنیت مرزی خود است، یا نه؟ گفت: برای دفاع از امنیت ملی و مرزهای کشورمان، اقدامات لازم را انجام خواهیم داد. هر تهدیدی که از سمت سوریه یا دیگر کشوری؛ چه توسط تروریست‌های داعش، پ.ک.ک، پ.ی.د یا هر گروه دیگری متوجه ترکیه شود، با قدرت تمام، واکنش نشان خواهیم داد.

وی تصریح کرد: هدف ما از تمام تلاش‌ها در سوریه پیش از هر چیزی، پایان دادن به درگیری‌ها در این کشور است. ثانیا، تحقق روند انتقال قدرت سیاسی و ثالثا، ارسال فوری کمک‌های بشردوستانه به آنجا است. به این ترتیب حمایت آمریکا از ی.پ.گ در راستای عملیات رقه یا مبارزه با داعش از نظر ترکیه غیرقابل قبول است.

کالین با اشاره به ترافیک دیپلماسی اردوغان با سران کشورهای مختلف جهان برای ‌حل بحران سیاسی بین قطر و برخی کشورهای عربی اظهار داشت: در دیدارها و مذاکرات صورت گرفته تا کنون هیچ مدرکی دال بر اینکه قطر از تروریسم حمایت می کند، به طرف ترکیه ای ارائه نشده است. قطر ظرف چند روز آینده پاسخ‌های خود را در 13 ماده از طریق کویت ارائه خواهد داد.

وی در ادامه اضافه کرد: نشانه های مثبتی از رسیدن به راه حل برای بحران میان قطر و برخی کشورهای عربی مشاهده می‌شود؛ هم در تماس دیروز رئیس جمهور اردوغان با ترامپ و هم بیانیه‌های کشورهای اروپایی و تلاش‌های امیر کویت و همه اینها، نشانه‌ها و تلاش هایی است که در جهت مثبت و برای دستیابی به یک راه حل سیاسی در حال رویت و انجام است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه