English

بی اعتمادی بالا در جریان مذاکرت برگزیت

سرویس بین الملل- یک هفته نامه آلمانی با استناد به یک سند محرمانه کمیسیون اروپایی از بی اعتمادی بالای طرف‌های مذاکره کننده در جریان مذاکرات برگزیت خبر داد.

بی اعتمادی بالا در جریان مذاکرت برگزیت

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از هفته نامه "اشپیگل"، اتحادیه اروپا نگران این مسئله است که شهروندان اتحادیه اروپا  حقوقی که انگلیس در جریان مذاکرات برگزیت برای آن ها قائل می شود را بعدها دوباره از دست بدهند.

بر اساس اولین ارزیابی طرح های پیشنهادی انگلیس که نخست وزیر این کشور روز دوشنبه ارائه داده است یک تضمین مادام العمر معتبر در باره این وعده ها وجود ندارد. مشخص نیست که حقوق اعطا شده از طرف انگلیس به شهروندان اروپایی در جریان مذاکرات برگزیت در آینده از طریق تغییرات قوانین انگلیس دوباره محدود نشود.

هفته نامه اشپیگل با استناد به سند محرمانه ای که کمیسیون اتحادیه اروپا ارائه داده است نوشت که این سند نشان می دهد که بی اعتمادی در مذاکرات که در چنین جوی روش های جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا باید تنظیم شود تا چه اندازه عمیق است. در کنار این مسئله که انتظارات خروج برای انگلیسی ها تا چه اندازه بالا است ، بخصوص این مسئله مطرح است که حقوق آینده حدود 3.2 میلیون شهروند اروپایی که در انگلیس زندگی می کنند چه خواهد شد.

به نوشته هفته نامه "اشپیگل"، نکات مورد مناقشه اصلی کیفیت مناسب حقوق آینده شهروندان اتحادیه اروپا است.

بر اساس خواست اتحادیه اروپا شهروندان باید در آینده همچنین در انگلیس بتوانند مستقیما بر حقوق خود تکیه کنند و این مسئله باید بخشی از توافق برگزیت با انگلیسی ها باشد. بر این اساس شهروندان اروپایی می توانند اضطرارا حقوق خود را در برابر دادگاه اروپایی دنبال کنند.

با این حال انگلیسی‌ها یک وضعیت خاص برای شهروندان اتحادیه اروپا بر اساس قوانین انگلیسی را در نظر دارند که از طرف دادگاه های انگلیس باید حفاظت شود.

همچنین در این سند محرمانه به این مسئله اشاره شده است که در پیشنهاد نخست وزیر انگلیس این خطر وجود دارد که شهروندان انگلیسی که در اتحادیه اروپا زندگی می کنند شرایط بهتری از شهروندان اروپایی پیدا کنند که همچنان می خواهند در انگلیس به زندگی خود ادامه دهند. بر اساس این پیشنهادات در حالی که برای انگلیسی ها همچنان حقوق سخاوتمندانه اتحادیه اروپا ادامه دارد اما برای شهروندان اروپایی که در انگلیس زندگی می کنند بعد از یک تاریخ مشخصی تنها قوانین انگلیسی معتبر خواهد بود.

همچنین مهلتی که در آن قوانین جدید باید در انگلیس حکمفرما شود مورد اختلاف است. در حالی که اتحادیه اروپا روی تاریخ خروج در پایان ماه مارس سال 2019 تاکید دارد اما انگلیسی‌ها خواهان تاریخ زودتری برای این مسئله هستند.

سران نهاد های اتحادیه اروپا و مذاکره کننده ارشد برگزیت پیشنهاد لندن را کمی جاه طلبانه ارزیابی کرده و بدون اینکه جزئیاتی از آن را بنامند آن را رد کرده اند. دور بعدی مذاکرات برگزیت در 17 جولای برگزار می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه