English

تاکید اتحادیه اروپا برای اقدام علیه حملات سایبری

کمیسیونر امنیت اتحادیه اروپا اعلام کرد، بروکسل 8 / 10 میلیون یورو به 14 کشور عضو می‌دهد تا تیم‌های واکنش سایبری خودشان را تقویت کنند.

تاکید اتحادیه اروپا برای اقدام علیه حملات سایبری

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از پایگاه خبری ورلد بولتن، جولیان کینگ، کمیسیونر امنیت اتحادیه اروپا هشدار داد، پس از حمله سایبری گسترده اخیر، اتحادیه اروپا باید دفاع خود در مقابل حملات در فضای مجازی را ارتقا دهد چون عصر حاضر عصر دنیای مجازی، تلفن‌های هوشمند و اینترنت است و چنین حملاتی اتفاق می‌افتد.

وی به خبرنگاران گفت: ما با این حملات زندگی می‌کنیم. این حملات که جدیدترین آنها از سوی "WannaCry" رخ داد، بسیار جدی بود و نشان می‌دهد که تهدیدهای سایبری که ما با آنها روبرو هستیم، به صورت جدی رو به رشد هستند.

کمیسیونر امنیت اتحادیه اروپا ادامه داد: وابستگی کنونی ما به اینترنت و وسایل ارتباطی و تکنولوژی‌های اینچنینی بیشتر از توانایی ما در حفاظت از خودمان است، بنابراین نیاز داریم تا فکری بابت این مساله بکنیم. جدیدترین دور حملات سایبری در اوکراین و در روز سه شنبه آغاز شد و در آن سیستم‌های کامپیوتری و ارتباطی دولت و همچنین سایر ارتباط‌های اینرنتی در غرب اروپا و سراسر آتلانتیک توسط ویروس "پتیا" هدف قرار گرفت. حملات سایبری بسیار استراتژیک شده‌اند چون زیرساخت‌ها و نهادهای دیپلماتیک ما را هدف قرار می‌دهند. برای مقابله با آنها قصد داریم به 14 کشور عضو اتحادیه اروپا مبلغ 8 / 10 میلیون یورو اختصاص دهیم.

یوروپل نیز روز چهارشنبه اعلام کرد که جدیدترین حملات سایبری شبیه به باج افزار "WannaCry" بود.

ناتو روز چهارشنبه هشدار داد که حملات سایبری می‌تواند امنیت سایبری کشورهای عضو را تحت شعاع قرار دهد و خواستار تقویت دفاع فضای مجازی شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه