English

مخالفت میانمار با ورود بازرسان سازمان ملل برای تحقیق درباره مسلمانان

یک مقام دولت میانمار از مخالفت این کشور با ورود بازرسان سازمان ملل خبر داده است که قصد تحقیق درباره بدرفتاری و آزار و اذیت مسلمانان روهینگیا را دارند.

مخالفت میانمار با ورود بازرسان سازمان ملل برای تحقیق درباره مسلمانان

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از رویترز، یک مقام رسمی دولت میانمار امروز جمعه تاکید کرد: میانمار مانع از ورود اعضای سازمان ملل خواهد شد که قصد تحقیق درباره اتهامات مربوط به کشتار، تجاوز و شکنجه نیروهای امنیتی علیه مسلمانان روهینگیا را دارند.

دولت آنگ سان سوچی رهبر میانمار پیش از این اعلام کرده بود که با تیم تعیین شده از سوی سازمان ملل همکاری نخواهد کرد. این تیم پس از قطعنامه شورای حقوق بشر سازمان ملل تشکیل شده است.

یک مقام ارشد وزارت خارجه میانمار تاکید کرد: اگر آنها بخواهند افرادی را در قالب کمیته حقیقت یاب به میانمار اعزام کنند، هیچ دلیلی وجود ندارد که به آنها اجازه ورود بدهیم.

سازمان ملل یک تیم تحقیق 3 نفره متشکل از کارشناسان مستقل را برای تحقیق درباره این اتهامات تعیین کرده است.

رئیس این کمیته حقیقت یاب ایندیرا جایسینگ عضو دادگاه عالی هند خواهد بود. این کمیته به دنبال دسترسی به اطلاعات دقیق تری درباره میانمار است. سازمان ملل از دولت این کشور خواسته است تا همکاری کاملی داشته باشد.

2 عضو دیگر این کمیته حقیقت یاب رازیکا کوماراسوامی فعال باسابقه حقوق بشر و وکیل اهل سریلانکا و کریستوفر سیدوتی فعال خقوق بشر از استرالیا هستند.

حدود 75 هزار مسلمان روهینگیا از آغاز سرکوب ارتش میانمار در ماه های گذشته به بنگلادش آمده اند.دفتر خقوق بشر سازمان ملل پیش از این از کشته شدن احتمالی صدها نفر از مسلمانان روهینگیا بر اثر اقدامات سرکوب گرایانه ارتش میانمار در این مدت پرده برداشته است.

دولت میانمار حاضر نشده است تا مسلمانان روهینگیا را به عنوان یکی از اقلیت های قومی این کشور به رسمیت بشناسد و آنها را بنگال یا مهاجران غیر قانونی از بنگلادش ارزیابی کرده است.

بازرسان سازمان ملل در گفتگو با صدها آواره روهینگیایی، موارد مختلفی از کشتار دسته جمعی، تجاوز گسترده و اقدامات فجیع و هولناک علیه زنان و کودکان را ثبت کرده اند.

در گزارش ماه فوریه سازمان ملل آمده است که ارتش میانمار مرتکب جنایاتی شده است که جنایت علیه بشریت و پاکسازی قومی ارزیابی می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه