English

اعتراض چین به فروش تسلیحات آمریکایی به تایوان و تحریم‌های جدید

سفیر چین در واشنگتن نسبت به اقدامات اخیر آمریکا شامل فروش سلاح به تایوان و اعمال تحریم‌های جدید علیه شرکت‌های چینی اعتراض کرده است.

اعتراض چین به فروش تسلیحات آمریکایی به تایوان و تحریم‌های جدید

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از رویترز، "کوی تیان کای" سفیر چین در واشنگتن روز پنجشنبه در سخنانی تاکید کرد: اقدامات اخیر آمریکا شامل فروش سلاح به تایوان و اعمال تحریم علیه برخی شرکت های چینی به روابط دوجانبه لطمه خواهد زد و بر خلاف روح نشست فلوریدا بین دونالد ترامپ و شی جین پینگ روسای جمهور آمریکا و چین است.

بر اساس این گزارش وی در سخنانی در جمع خبرنگاران در سفارت چین در واشنگتن تصریح کرد: همه این اقدامات- تحریم ها علیه شرکت های چینی و به خصوص فروش سلاح به تایوان- قطعا به ضرر اعتماد متقابل بین دو طرف خواهد بود و با روح حاکم بر نشست فلوریدا بین روسای جمهور دو کشور ناسازگاز است.

دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا قصد دارد برای نخستین بار از آغاز فعالیت خود 1.42 میلیارد دلار تسلیحات به تایوان بفروشد، آن هم در شرایطی که واشنگتن مقام های چینی را برای مهار کردن فعالیت های موشکی و هسته ای کره شمالی تحت فشار قرار داده اند.

آمریکا تنها تامین کننده سلاح برای تایوان به شمار می رود. دفتر رئیس جمهور تایوان نیز در واکنش به این قرارداد تسلیحاتی اعلام کرد: فروش سلاح موجب افزایش اعتماد و توانایی تایوان برای حفظ جایگاه خود در برقراری صلح و ثبات در سراسر تنگه تایوان خواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه