English

روسیه:

ناو جدید انگلستان هدف خوبی است/توصیه می‌کنیم به کشتی‌های روس نزدیک نشود

وزارت دفاع روسیه با به سُخره گرفتن بزرگترین ناوهواپیمابر انگلیس گفت که این کشتی جنگی تنها یک هدف راحت برای روس‌هاست و باید فاصله‌اش را با کشتی‌های روسی حفظ کند.

ناو جدید انگلستان هدف خوبی است/توصیه می‌کنیم به کشتی‌های روس نزدیک نشود

به گزارش خبرگزاری موج، ارتش روسیه با به سُخره گرفتن ناوهواپیمابر جدید انگلیس گفت که ناو هواپیمابر ملکه الیزابت تنها یک هدف بزرگ و راحت است.

به نوشته خبرگزاری رویترز، وزارت دفاع روسیه روز پنج‌شنبه (امروز) با مسخره کردن ناوهواپیمابر ملکه الیزابت انگلیس گفت، عاقلانه این است که این ناو انگلیسی فاصله خود را با کشتی‌های جنگی روسی حفظ کند.

این ناو عظیم‌الجثه که بزرگترین و پیشرفته‌ترین ناو جنگی انگلیس است این هفته برای انجام مأموریت آزمایشی برای اولین بار به آب انداخته شد. «مایکل فالن» وزیر دفاع انگلیس در روزهای اخیر گفته بود، روس‌ها با حسادت به آن نگاه خواهند کرد.

وزارت دفاع روسیه در پاسخ گفت، هرچند این ناو انگلیسی قادر است به حمل هواپیما از روی سطحش به پرواز دربیاورد ولی به کشتی‌های جنگی و زیردریایی برای محافظت از خودش نیاز دارد.

روسیه در ادامه گفت، این ناو انگلیسی تنها یک ناو هواپیمابر با سایز بزرگ است که هدف دریایی راحتی است.

به گفته مسکو، ناو هواپیمابر ادمیرال کوزنتسوف روسیه برخلاف ناو انگلیسی مجهز به موشک‌های دفاعی است و ناو الیزابت ملکه باید فاصله خود را با آن حفظ کند.

ناو هواپیمابر ملکه الیزابت بزرگترین کشتی جنگی ساخته شده برای نیروی دریایی انگلیس، قادر به حمل حداکثر چهل هواپیما است. این ناو در سال 2014 توسط ملکه الیزابت دوم نام‌گذاری شد و سال 2017 به بهره‌برداری اولیه رسید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه