English

حمایت رئیس جمهوری کره جنوبی از دادن امتیاز به پیونگ یانگ

سرویس بین الملل – رئیس جمهوری کره جنوبی که از تعامل با کره شمالی حمایت می کند روز چهارشنبه (به وقت محلی) گفت: سئول و واشنگتن در صورت گردن نهادن پیونگ یانگ به درخواست هایشان، باید به این کشور امتیازاتی بدهند.

حمایت رئیس جمهوری کره جنوبی از دادن امتیاز به پیونگ یانگ

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، مون جائه این که چهارشنبه در نخستین سفر خارجی خود از هنگام پیروزی بی سابقه در انتخابات و به قدرت رسیدن در ماه گذشته (مه) وارد آمریکا شد، قرار است امروز پنجشنبه با دونالد ترامپ همتای آمریکایی خود در واشنگتن ملاقات کند.
بر اساس گزارش منابع خبری کره جنوبی، مون در هواپیمایی که عازم ایالات متحده بود، گفت: سئول و واشنگتن بدون اینکه به پیونگ یانگ برای اقدامات نامناسبش امتیازی بدهند، باید به دقت در باره امتیازات احتمالی به کره شمالی در برابر توقف برنامه هسته ای آن، مشورت کنند.
رئیس جمهوری کره جنوبی قرار بود چهارشنبه شب در اجلاس سران تجاری کره جنوبی و آمریکا شرکت کند و برنامه کاری روز پنجشنبه وی شامل ملاقات با اعضای کنگره در کاپیتول هیل و ملاقات با ترامپ و ملانیا همسرش می باشد.
مون افزود: ما باید مذاکره بدون پیش شرط را با کره شمالی آغاز کنیم و این کشور باید دستکم از آزمایش های هسته ای و موشکی بیشتر خودداری کرده و قول توقف برنامه هسته ای خود را پیش از آغاز گفت وگوهای همه جانبه در باره خلع سلاح هسته ای بدهد.
به گفته رئیس جمهوری کره جنوبی، توقف برنامه هسته ای کره شمالی دروازه آغاز گفت و گوها و نتیجه آن نابودی کامل تسلیحات هسته ای این کشور است.
واشنگتن به بهانه تضمین امنیت سئول و دفاع از آن در برابر کره شمالی، بیش از 28 هزار نظامی را در کره جنوبی مستقر کرده است.
کره شمالی اخیرا آزمایش های موشکی خود را تشدید کرده است و از هنگام آغاز به کار مون پنج بار موشک بالستیک به صورت آزمایشی شلیک کرده است. پیونگ یانگ قصد ساخت موشک های بالستیک قاره پیما با توانایی حمل تسلیحات هسته ای را دارد که بتواند خاک ایالات متحده را هدف قرار دهند.
مون با مطرح کردن دورنمای انعقاد پیمان صلح به جای توافق آتش بس 1953 که به جنگ کره پایان داد، افزود: هم زمان با نابودی تسلیحات هسته ای، یک نظام صلح در شبه جزیره کره استقرار خواهد یافت.
اروپام**1486**مترجم: محسن شریفی** انتشار دهنده: مریم شفیعی

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه