English

کارشناس قرقیز تشریح کرد

دلایل عدم اعزام نیرو از سوی قرقیزستان به سوریه

سرویس بین الملل- به گفته معاون رئیس سابق کمیته امنیت ملی قرقیزستان، این کشور تنها قادر به همبستگی با متحدان مبارز با گروه‌های تروریستی در سوریه است و نیروهای نظامی خود را به این کشور اعزام نمی‌کند.

دلایل عدم اعزام نیرو از سوی قرقیزستان به سوریه

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از «کا-پورتال.رو»، «آرتور میدیت‌بیکوف» معاون رئیس سابق کمیته امنیت ملی قرقیزستان گفت: بیشکک برای کمک به سوریه تنها از طریق حمایت متحدان و موقعیت آن‌ها آمادگی دارد و این کشور نیروهای خود را برای شرکت در عملیات‌های ضدتروریستی به سوریه اعزام نمی‌کند.

به گفته کارشناس قرقیز، دلیل اول آن، عدم توافقات لازم میان قرقیزستان و سوریه است.

افسر سابق اطلاعاتی قرقیزستان تصریح کرد: بیشکک در هیچ اتحاد نظامی با سوریه نیست و هیچ تعهد 2جانبه‌ای در میان این 2 کشور صورت نگرفته و بر فرض اگر این ایده تحت سازمان پیمان امنیت جمعی اجرا شود، محکوم به شکست می‌باشد اگر چه طبق قوانین سازمان، مشارکت جنگی تنها در کشورهای عضو مجاز می‌باشد و علاوه برآن، چنین تصمیم جدی باید توسط پارلمان روسیه و قرقیزستان تأیید شود.

میدیت‌بیکوف دلیل دوم آن را ناتوانی قرقیزستان برای تأثیر در درگیری‌های سوریه می‌داند.

وی افزود: پتانسیل نظامی قرقیزستان با استانداردهای قدرت‌های بزرگ درگیر جنگ در سوریه مطابق نیست و تنها پشتیبانی که بیشکک می‌تواند در چنین وضعیتی بکند، همبستگی با متحدان و حفاظت از موقعیت آن‌ها در این مسئله است.

به گفته وی، تنها گزینه‌ امکان‌پذیر می‌تواند اعزام یک هیئت حفظ صلح با مشارکت قرقیزها باشد که حتی در این ایده نیز مشکلات به خصوصی وجود دارد.

وی ادامه داد: اعزام نیروهای نظامی قرقیزستان به سوریه، ابتکار یکی از نمایندگان روسیه بود که پشت آن هیچ شخص مهمی اعم از رئیس جمهور روسیه، نخست وزیر و یا دومای دولتی این کشور نیست و حال آنکه، چنین خبر پرهیاهویی، یک نوع تلنگر است.

به گفته میدیت‌بیکوف، افرادی که در تلاش هستند تا چنین پیشنهادی را با جبران بدهی‌های دولتی قرقیزستان به روسیه مرتبط کنند، تنها جاهلانی می‌باشند که با هر کلمه‌ای بازی سیاسی می‌کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه