English

نجات ۸هزارو پانصد پناهجو در ۴۸ ساعت اخیر در دریای مدیترانه

حدود8هزار و پانصد پناهجو در 48 ساعت گذشته در آب های دریای مدیترانه نجات یافته و اکنون در مسیر رسیدن به بنادر ایتالیا هستند.

نجات 8هزارو پانصد پناهجو در 48 ساعت اخیر در دریای مدیترانه

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از تارنمای روزنامه 'کوریره دلاسرا' ، مهاجرت های دسته جمعی پناهجویان از لیبی به سوی اروپا و ایتالیا همچنان ادامه دارد و تنها در روز گذشته در سواحل لیبی 5 هزار نفر از سرگردانی در دریا نجات یافته در حالیکه در 48 ساعت اخیر مجموعا 8500 نفر امدادرسانی شده و با 14 کشتی امداد در حال رسیدن به بنادر جنوبی ایتالیا هستند.
گارد ساحلی ایتالیا و سازمانهای غیر دولتی در 21 عملیات مختلف این پناهجویان را که سوار بر 18 شناور بادی بودند نجات دادند و هم اکنون در مسیر رسیدن به ایتالیا هستند. کشتی های حامل پناهجویان امروز به 4 بندر در ایتالیا خواهند رسید .
از آغاز سال 2017 شمار پناهجویانی که وارد اروپا شده اند به بیش از 83 هزار نفر می رسد که 85 درصد آنها وارد خاک ایتالیا شدند در حالی که شمار آنها در مدت مشابه در سال گذشته به حدود 216 هزار نفر می رسید.
با رسیدن فصل تابستان و بهبود شرایط جوی و دریایی، همواره شمار بیشتری از پناهجویان که از فقر و جنگ ها فرار کرده اند ، به امید یک زندگی بهتر، دست به سفری پر مخاطره به سوی اروپا از طریق دریای مدیترانه، که دیگر تبدیل به گورستان پناهجویان شده است، می زنند. بسیاری از این پناهجویان در مسیر خطرناک دریایی جان خود را از دست می دهند و بسیاری نیز نجات یافته و به ایتالیا منتقل می شوند، اما اغلب آنها پس از رسیدن به این کشور بخاطر نبود شرایط مناسب مایوس شده و تلاش می کنند تا خود را به شمال اروپا برسانند.
 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه