English

پلیس هامبورگ:

محافظان اردوغان به معترضان حمله نکنند

پلیس هامبورگ نسبت به هر گونه حمله محافظان رئیس جمهور ترکیه به معترضان و مخالفان هشدار داده است.

محافظان اردوغان به معترضان حمله نکنند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از دویچه وله، در حالی که حمله نیروهای امنیتی و محافظان رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به معترضان در جریان سفر ماه گذشته وی به واشنگتن موجب تنش در روابط دو کشور شده است، پلیس هامبورگ نسبت به حمله محافظان اردوغان به معترضان و مخالفان هشدار داده است.

شهر هامبورگ آلمان طی روزهای 7 و 8 جولای میزبان نشست رهبران گروه 20 خواهد بود. روز 16 می تعدادی از محافظان اردوغان به معترضانی که در بیرون محل اسکان سفیر ترکیه در واشنگتن تجمع کرده بودند، حمله ور شد. حداقل 11 معترض در جریان این حمله زخمی شدند.

سخنگوی پلیس هامبورگ تاکید کرد: صحنه حمله نیروهای گارد ترکیه به معترضان در واشنگتن، در هامبورگ اتفاق نخواهد افتاد، جایی که پلیس حضور دارد. نیروهای محافظ هیات های خارجی همان قدرت و اختیارات پلیس را ندارند.

قرار است 20 هزار مامور پلیس امنیت و نظم را در شهر هامبورگ در جریان برگزاری این نشست تامین کنند.

قرار است 25 تظاهرات در این شهر در جریان برگزاری نشست گروه 20 برگزار شود.

پنجشنبه گذشته پلیس واشنگتن دی سی فهرست 12 نیروی محافظ اردوغان را که تحت پیگرد قانونی قرار گرفته اند، منتشر کرد. حمله خشونت آمیز علیه معترضان مهمترین اتهام این افراد اعلام شده است.

اردوغان این تصمیم پلیس واشنگتن را محکوم کرده است. رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا نیز هفته گذشته تاکید کرد: هیچ تحملی در برابر استفاده از ارعاب و تهدید و خشونت برای سرکوب آزادی بیان وجود نخواهد داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه