English

دبیرکل جنبش انصارالله:

انتخاب روز قدس حکیمانه و مسئولانه بود

دبیر کل جنبش انصارالله یمن بر ضرورت توجه کشورهای عربی و اسلامی به خطرات و تهدیدات دشمن صهیونیستی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، سید عبدالملک بدرالدین الحوثی در سخنرانی خود به مناسبت روز جهانی قدس گفت: امام خمینی رضوان الله تعالی علیه آخرین روز جمعه ماه مبارک رمضان را روز جهانی قدس اعلام کرد و از مسلمانان خواست تا این روز را در همه نقاط کشورهای اسلامی گرامی بدانند.

الحوثی افزود: این اقدام امام خمینی(ره) یک موضع حکیمانه و مسئولانه و دعوت به حقی برای حق و حقیقت بود. امروز امت اسلامی به این دعوت توجه دارد. اقدام امام خمینی رحمه الله در انتخاب آخرین جمعه ماه مبارک رمضان انتخاب درستی در ماه روزه و تربیت انسانی و تقوا و نزول قرآن کریم بود. در ماهی که در آن شب مهم لیله القدر وجود دارد.

وی گفت : بنابراین انتخاب این روز پیام های متعددی به همراه دارد. پیام نخست درباره مقدس بودن این موضوع و ریشه دینی آن است. مسئله فلسطین،مسجدالاقصی و مقدسات و خطرات اسرائیل علیه امت اسلامی یک موضوع عادی و ساده نیست و نمی توان این موضوع را نادیده گرفت و به آن توجه نداشت. نادیده گرفتن و بی توجهی به این مسئله به دین، اخلاق و ارزش های امت اسلامی ضربه می زند و پیامدهای منفی بزرگی برای امت اسلامی به همراه دارد. بنابراین این مسئله یک موضوع مقدس است و در مقدسات امت اسلامی ریشه دارد. مسجد الاقصی نخستین قبله مسلمانان و سومین حرم شریف است. این موضوع درباره مظلومیت ملت مسلمانی بوده که بخشی از امت اسلامی است و شایسته نیست که امت اسلامی مظلومیت این ملت را نادیده بگیرد و از مصائب آن چشم پوشی کند.

دبیرکل جنبش انصارالله یمن افزود: مسئله دوم استفاده کردن از این مناسبت در فضا و شرایط قرآنی ماه رمضان و ذکر فراوان خداوند است. از این مناسبت برای احیای احساس مسئولیت استفاده و بر این موضوع تاکید می شود که این مسئله یک موضوع دینی و اسلامی بوده و فلسطین موضوع اصلی جهان اسلام است. سرزمین، ملت، مقدسات فلسطین و مسجدالاقصی موضوع اصلی جهان اسلام است و درباره این موضوع یک وظیفه اسلامی و مسئولیت و تعهد دینی وجود دارد. پیام سوم این مناسبت این است که از برکات ماه مبارک رمضان و ده روز و شب آخر آن به ویژه لیالی قدر برای نزدیک شدن به خداوند استفاده می شود. این نزدیک شدن از طریق اجابت عملی حاصل می شود تا ملت فلسطین علیه دشمن اسرائیلی به پیروزی برسد. زمانی که می خواهیم درباره این مناسبت و مسئله فلسطین و خطرات اسرائیل سخن بگوییم باید درباره این موضوع به سه مرحله اشاره کنیم.

وی گفت: مرحله نخست درباره تشکیل رژیم غاصب اسرائیل است. در این مرحله درس های مهمی وجود دارد و در این مرحله می توان درباره وضع امت اسلامی تامل کرد. این که چگونه دشمنان توانستند یک رژیم عجیب و متخاصم را در مرکز منطقه عربی و اسلامی ایجاد کنند. این رژیم بخشی از سرزمین امت اسلامی و مقدسات را اشغال کرده است. این مقدسات در صدر مقدسات امت اسلامی قرار دارد. رژیم اسرائیل علیه ملت فلسطین به عنوان بخشی از امت اسلامی ظلم و ستم کرده است.

وی بیان داشت: اینجا شایسته است به دو عنصر اصلی در شکل گیری و سلطه دشمن اسرائیلی علیه فلسطین و مسجدالاقصی اشاره شود. این دو عنصر در کنار یکدیگر قرار دارند و باید از این دو عنصر عبرت بگیریم و برای شرایط کنونی خود استفاده کنیم. عنصر نخست این است که صهیونیست ها با حمایت انگلیس و دیگر کشورهای غربی نظیر آمریکا تلاش های جدی و منظم داشتند. عنصر دوم این که کشورهای عربی کوتاهی زیادی داشتند و تنها تحرکات محدودی در کشورهای عربی و اسلامی رخ داد و این تحرک محدود در سطح خطرات و چالش نبود.

الحوثی خاطرنشان کرد: برخی از انسان های آزاده و شریف تلاش های زیادی داشتند ولی سطح کوتاهی و نادیده گرفتن گسترده بوده است و می توان گفت ناچیز شمردن این خطر در فلسطین و کشورهای عربی شدید بوده و در واقع هوشیاری و آگاهی درباره این خطر و توطئه وجود نداشته است. ما در این مسئله شاهد کمبود شدید احساس مسئولیت هستیم. شمار زیادی از مردم در امت اسلامی خود را درباره آنچه درباره فلسطین رخ می داد، مسئول نمی دانستند. ناامیدی، نداشتن دیدگاه و موضوعات دیگر در این کوتاهی وجود دارد. ما باید به عنوان کشورهای عربی و اسلامی از این تجارب عبرت بگیریم و این که چگونه صهیونیست ها از نقطه صفر شروع کردند. امروز شمار زیادی از مردم در میان امت اسلامی برای تقویت ناامیدی تلاش می کنند. زمانی صهیونیست ها فعالیت خود را از نقطه صفر آغاز کردند که در جهان پراکنده بودند. شمار زیادی از یهودیان در آن زمان در کشورهای عربی زندگی عادی داشتند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه