English

زلزله سیاسی در کابینه ماکرون

سرویس بین الملل- امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه که زمان زیادی از ورودش به الیزه نمی گذرد شاهد کناره گیری دو تن از وزیران خود است.

زلزله سیاسی در کابینه ماکرون

به گزارش خبرنگار حوزه بین الملل خبرگزاری موج به نقل از لوفیگارو، فرانسوا بایرو وزیر دادگستری و ماریل دو سارنز وزیر امورخارجه فرانسه از سمت های خود در زمانی کناره گیری می کنند که انتخابات پارلمانی فرانسه هفته گذشته با پیروزی حزب حاکم برگزار شده است.

بنابر این گزارش، هنوز چهره مشخصی برای جانشینی این دو وزیر ارایه نشده است.

وزیر دادگستری ظرف 17 ساعت آینده در باره دلایل کناره گیری خود به اعضای هیات دولت ادوارد فیلیپ نخست وزیر فرانسه توضیح خواهد داد.

سیلوی گولار، وزیر دفاع فرانسه نیز سه شنبه گذشته از سمت خود کناره گیری کرده بود. گولار استعفای خود را مرتبط با تحقیقات درباره سوءاستفاده از اعتبارات پارلمانی در حزب سیاسی خود موسوم به حزب جنبش دموکراتیک دانست و در بیانیه‌ای اعلام کرد که استعفایش بعد از این تحقیقات به منظور نشان دادن "حسن نیت" صورت می‌گیرد.

در پی پیروزی امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه در دور دوم انتخابات پارلمانی، او مجددا ادوار فیلیپ را به عنوان نخست‌وزیر منصوب کرد و از او خواست تا دولت آتی را تشکیل دهد. قرار است فیلیپ اواخر امروزچهارشنبه دولت جدید را تشکیل دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی