English

پلیس عراق تا عمق ۴۰۰ متری بخش قدیمی شهر موصل نفوذ کرد

سرویس بین الملل- یکی از فرماندهان پلیس مرکزی عراق درباره روند عملیات پیشروی نیروهای این کشور در بخش قدیمی شهر موصل گفت: نیروهای پلیس تاکنون 400 متر تا عمق بخش قدیمی این شهر درساحل غربی رودخانه موصل نفوذ کرده اند.

پلیس عراق تا عمق 400 متری بخش قدیمی شهر موصل نفوذ کرد

به گزارش خبرگزاری موج،  سرهنگ 'محمود علی عطیه' مسئول رسانه ای در فرماندهی نیروهای پلیس مرکزی عراق بامداد سه شنبه در گفت وگو با ایرنا در بخش غربی موصل گفت: عملیات آزادی بخش قدیمی شهر موصل از سه محور از یکشنبه گذشته آغاز شد و نیروهای پلیس تاکنون تا عمق 400 متری بخش قدیمی نفوذ کرده اند.

به گفته وی، نیروهای پلیس، ارتش و مبارزه با تروریسم، سه نیروی اصلی هستند که مسئولیت آزادی بخش قدیمی شهر از سه محور به آنها واگذار شده است.

سرهنگ عطیه توضیح داد: تنها محلات آزاد نشده در بخش غربی موصل محله قدیمی و 20 درصد محله الشفاء است و مابقی محلات بخش غربی موصل به طور کامل آزاد شده اند.

این فرمانده پلیس مرکزی عراق افزود: پس از آزادی محلات 'الهرمات' 1، 2 و 3 و 'الاقتصادیین' و '17 تموز' در طول هفته های گذشته، نیروهای پلیس ظرف چند روز توانستند محله مهم 'الزنجیلی' را نیز در شمال بخش غربی شهر موصل آزاد کنند.

سرهنگ عطیه گفت: در جریان آزادی محله الزنجیلی با اوضاع انسانی مصیبت بار آوارگان روبه رو شدیم که نیروهای پلیس با ایجاد معبرهای امن، شرایط خروج غیرنظامیان را از مناطق درگیری فراهم کردند.

وی یادآورشد:گروه تروریستی داعش به هر طریق برای طولانی کردن زمان جنگ در شهر موصل تلاش کرد.

به گفته وی، استفاده از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی، بمب گذاری هر چیزی که امکان پذیر بوده از جمله زیر ساخت ها، شبکه های فاضلاب، مدارس، پیاده روها و حتی تیرهای برق را هم از یاد نبرده است.

سرهنگ عطیه ادامه داد: گروه تروریستی داعش برای جلوگیری از پیشروی نیروهای پلیس در محله الزنجیلی با بیش از 50 خودرو بمبگذاری شده به نیروهای ما حمله کرد که توانستیم همه این خودروها را به صورت کنترل شده، منفجر کنیم.

وی خطوط دفاعی داعش را در بخش قدیمی شهر مستحکم خواند و گفت: 22 دستگاه خودرو بمبگذاری شده را اکنون خنثی کرده ایم که همگی متعلق به شهروندان موصل هستند و داعش آنها را بمبگذاری کرده است.

عطیه گفت که نیروهای پلیس با همکاری نیروهای واکنش سریع وابسته به وزارت کشور عراق، بعد از آزادی الزنجیلی، عملیات آزادی محلات 'الشفاء' و 'المستشفی (بیمارستان)' را آغاز کردند و 80 درصد این مناطق آزاد شده و از یکشنبه گذشته عملیات آزادی بخش قدیمی آغاز شده است.

این فرمانده در پلیس مرکزی عراق با اشاره به درهم شکستن خطوط دفاعی داعش در بخش قدیمی شهر، پیش بینی کرد که به زودی این محله قدیمی به عنوان آخرین منطقه آزاد نشده در بخش غربی موصل آزاد شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه