English

انتقاد کره‌شمالی از مداخله نظامی آمریکا در سوریه

خبرگزاری رسمی کره‌شمالی با متهم کردن آمریکا به اجرای "تروریسم دولتی" در سوریه تاکید کرد واشنگتن در تلاش‌های دولت سوریه برای حفظ تمامیت ارضی این کشور مانع‌تراشی می‌کند.

انتقاد کره‌شمالی از مداخله نظامی آمریکا در سوریه

به گزارش خبرگزاری موج، خبرگزاری دولتی کره‌شمالی (کی‌سی‌ان‌ای) گزارش داد: "ایالات متحده آمریکا با اقدامات تروریستی که انجام می‌دهد، در روند تلاش‌های دولت سوریه برای حفظ تمامیت ارضی سوریه مانع‌تراشی می‌کند. این مانع‌تراشی‌ها همچون یک سد عمل می‌کند و همزمان موشک‌ها و بمب‌های یانکی‌ها، مردم بیگناه در بخش‌های مختلف جهان را می‌کشد."

این خبرگزاری در ادامه تاکید کرد، فعالیت ارتش آمریکا در سوریه هر روز ظالمانه‌تر می‌شود.

این رسانه رسمی پیونگ‌یانگ تاکید کرد: آمریکا عامل اصلی "روریسم بین‌المللی" است و صلح و امنیت در جهان را نابود می‌کند.

ائتلافی ۶۹ کشوری به رهبری آمریکا، کمپینی را علیه تروریست‌های داعش در عراق و سوریه به راه انداخته و با حملات هوایی و نیز حملات توپخانه‌ای زمینی آنها را هدف می‌گیرد. گرچه فعالیت این گروه از سوی دولت ملی عراق تایید شده اما فعالیت ائتلاف مذکور در سوریه بدون مجوز شورای امنیت سازمان ملل متحد و نیز بدون تایید دولت بشار اسد،‌ رئیس‌جمهوری سوریه است.

علاوه بر این، نیروهای تحت امر آمریکا اوایل ژوئن برای سومین بار نیروهای حامی دولت سوریه را در نزدیکی التنف، مرز عراق و سوریه هدف حمله قرار داد. ریان دیلون، نماینده رسمی ائتلاف مذکور اعلام کرد،‌ تانک‌ها و یگان‌های توپخانه‌ای که وارد منطقه موسوم به "منطقه جلوگیری از درگیری" شده بودند و تهدیدی علیه نیروهای ائتلافی محسوب می‌شدند، هدف گرفته شدند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه