English

ضرورت خویشتنداری اسلام آباد

سرویس بین الملل - دو کشور پاکستان و افغانستان که این روزها ابرهای تیره را در فضای سیاسی خود مشاهده می کنند باید برای مقابله با هرگونه بحران آفرینی خویشتندار باشند.

ضرورت خویشتنداری اسلام آباد

به گزارش خبرنگار حوزه بین الملل خبرگزاری موج ، پاکستان و افغانستان طی سال های گذشته در خصوص فعالیت طالبان در افغانستان با یکدیگر به شدت اختلاف داشتند و در برخی موارد نیروهای مرزی به تبادل آتش پرداختند.
پاکستان و افغانستان دو کشور مسلمان عضو سازمان همکاری های اسلامی و بسیاری از نهادهای بین المللی و منطقه ای می توانند با حفظ خویشتنداری به افروختن آتش تنش در منطقه جلوگیری کنند.
در این میان وزارت امور خارجه‌ پاکستان امروز یکشنبه از ناپدید شدن دو دیپلمات این کشور در افغانستان، خبر داد.
دستگاه دیپلماسی اسلام آباد اعلام کرد که  دو دیپلمات پاکستانی که در کنسولگری این کشور در «جلال‌آباد» مرکز ولایت ننگرهار در شرق افغانستان فعالیت می‌کردند، از روز جمعه ناپدید شده‌اند.

وزارت خارجه پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: از حکومت افغانستان درخواست شده که تمام اقدامات لازم برای یافتن فوری این دیپلمات‌ها انجام شود و عاملان این آدم‌ربایی نیز بازداشت و محاکمه شوند.

از سوی دیگر مقامات افغانستان نیز اعلام کردند که بررسی و تحقیقات لازم در این زمینه را به جد دنبال می کنند .
ادامه فعالیت عناصر گروه های تروریستی بویژه طالبان که فضای ناامنی را در افغانستان ایجاد کرده است می تواند به اختلافات دو کشور همسایه دامن بزند و به گفته کارشناسان مقامات کابل و اسلام آباد باید در شرایط حساس کنونی خونسردی خود را تا دستیابی به یک راه حل مسالمت آمیز حفظ کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه