English

اردوغان خطاب به اصحاب رسانه های ترکیه:

تهدید امنیت ملی مجازات دارد

سرویس بین الملل - رئیس جمهور ترکیه که طی یک سال گذشته هزاران نفر را به اتهام مشارکت در کودتای نافرجام بازداشت کرده است، گفت: تهدید علیه امنیت ملی ترکیه مجازات دارد.

 تهدید امنیت ملی مجازات دارد

به گزارش خبرنگار حوزه بین الملل خبرگزاری موج به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان٬ رئیس جمهور ترکیه در مراسم فطار با نمایندگان رسانه های کشور در کاخ هوبر در استانبول اظهار داشت: دنبال خبر بودن و واسطه شدن برای خیانت دو موضوع کاملا متفاوت است. به نظرم کسانی که قلم و صفحه های روزنامه خود را در اختیار گروه های تروریستی قرار داده اند با افرادی که سلاح به دست گرفته و به کوه رفته اند، هیچ فرقی ندارند.

وی افزود: زیر پا گذاشتن قانون با همکاری اعضای گروه های تروریستی٬ انجام اقداماتی برای تهدید امنیت ملی، البته که مجازاتی خواهد داشت. تحریف اسرار دولت به صورت غیر قانونی و آن را، در قالب خبر پوشش دادن در هیچ کشور جهان به عنوان فعالیت خبرنگاری دیده نمی شود. باید واقع بین باشیم. 

اردوغان در بخش دیگری ادامه داد: متاسفانه در کشورمان سال هاست به جای خبرهای صحیح و درست با آلودگی اطلاعات مواجه هستیم. به ویژه کسانی که در رأس اصحاب رسانه هستند، به جای اینکه خواسته ها و صدای مردم را منعکس کرده و به گسترش دموکراسی کمک کنند، همچون ابزاری برای برآورده شدن خواسته های شخصی خود عمل کردند. رسانه، به جای اینکه در تنویر افکار عمومی بکوشد و نقش خود را ایفا کند، در موقعیتی قرار گرفته که خود را در نقش قوه قضائیه، مقننه و مجریه جای داده است.

رئیس جمهور ترکیه بدون اشاره به بازداشت روزنامه نگاران و حمله به ساختمانی روزنامه حریت در سال گذشته مدعی شد: از زمان به قدرت رسیدن حزب عدالت و توسعه تلاش کردیم تا رسانه ها، صدای همه اقشار جامعه و نظرات را منعکس کنند. برخی از رسانه ها که در پرتو این سیاست ما امتیازهای خود را از دست دادند، از این روند ناراحت هستند. این امری مسلم است که امروز رسانه های کشورمان نسبت به گذشته دموکراتیک تر و کثرت گراتر شده اند. با توجه به ارزش های دموکراتیک که رسانه های کشورمان طی سال های گذشته کسب کرده، هیچ کس نمی تواند اراده مردم را نادیده بگیرد. کسی نمی‌تواند خود را از مردم و دولتی که از طرف مردم انتخاب شده است، فراتر بداند. قانون اساسی و قوانین برای همه الزام آور است. هیچ‌کس از قانون مستثنی نیست. همانگونه که سیاسیون باید در چارچوب قانون حرکت کنند، اصحاب رسانه نیز باید به قوانین پایبند باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه