English

هشدار وزیر دفاع یمن به متجاوزان ائتلاف عربی

سرویس بین الملل - «محمد ناصر العاطفی» وزیر دفاع یمن با هشدار به نیروهای متجاوز به کشورش گفت: ارتش یمن با حمایت کمیته های مردمی توانمندی نظامی را کسب کرده است که می تواند در راستای منافع خود، محورهای عملیاتی علیه دشمن را گسترش دهد.

هشدار وزیر دفاع یمن به متجاوزان ائتلاف عربی

به گزارش خبرگزاری موج العاطفی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری سبا یمن تصریح کرد: دستاور جدید، پیروزی دیگری است که ارتش یمن در زمینه برنامه‌های جامع نیروهای مسلح و گروه‌های کاری مشترک میدانی و تخصصی به دست آورده است.

وزیر دفاع یمن تاکید کرد: فرماندهان ارتش‌های متجاوز به یمن باید بدانند که ما در مقابله و دفاع از خاک و ناموس خود، توانایی لازم را داریم و می‌توانیم دربرابر تاکتیک‌های جنگی کنونی و احتمالی متجاوزان مقاومت کنیم.

العاطفی در بخش دیگری از سخنانش گفت: معادله نظامی جدید به نیروهای مسلح یمن این اجازه را می‌دهد که به عملیات‌های هجومی غافلگیر کننده و اهداف حساس نظامی دشمن دست بزنند و کارآیی سیستم‌های پرتاب موشک دشمن را مختل و آن را خنثی کنند.

اظهارات وزیر دفاع یمن درحالی مطرح می شود که ساعاتی پیش شبکه خبری المسیره گزارش کرد: حملات جنگنده های ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان به بازاری در استان صعده در شمال یمن، 25 کشته و شمار زیادی زخمی برجای گذاشت.

عربستان همراه با چند کشور دیگر از روز ششم فروردین سال 94 اقدام به حمله نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرد.

پس از قطع روابط دیپلماتیک عربستان با قطر در دوشنبه گذشته (15 خرداد 96) نظامیان قطری به کار خود در چارچوب ائتلاف موسوم به ائتلاف عربی پایان دادند و خاک یمن را ترک کردند.

حمله ائتلاف با هدف بازگرداندن عبد ربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت صورت گرفت. 

این تجاوز نظامی علاوه بر ویرانی همه زیرساخت های یمن و کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی، مردم این کشور بویژه کودکان را در معرض گسترش کم سابقه بیماری‌های خطرناک و کشنده از جمله وبا و گرسنگی قرار داده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه