English

پیام رئیس جمهوری کره جنوبی به همسایه شمالی خود برای صلح پایدار

رئیس جمهوری کره جنوبی اعلام کرد: اگر کره شمالی اقدامات تحریک آمیز خود در زمینه موشکی و اتمی را متوقف کند، ما تمایل داریم تا با این کشور مذاکره کنیم.

پیام رئیس جمهوری کره جنوبی به همسایه شمالی خود برای صلح پایدار

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری یونهاپ، مون جائه این، رئیس جمهوری کره جنوبی در بیانیه خود در سالگرد هفدهمین سال نشست دو کره در سال ۲۰۰۷، گفت، سئول همچنان آماده مذاکرات جامع برای یک صلح پایدار در شبه جزیره کره است؛ اگر پیونگ یانگ برنامه‌های اتمی خود را متوقف کند.

وی ادامه داد: ما قادر خواهیم بود تا مذاکرات جامعی را برای تکمیل متوقف کردن برنامه‌های تسلیحاتی اتمی کره شمالی و ایجاد یک دولت صلح‌مدار در شبه جزیره کره انجام دهیم.

رئیس جمهوری کره جنوبی همچنین به این مساله اشاره کرد که کره شمالی اخیرا از سئول خواسته تا به توافقات نشست 2007 میان دو کره احترام گذاشته و آن را محقق کند. این توافق در 15 ژوئن 2000 و چهارم اکتبر 2007 به دست آمده است.

مون جائه- این همچنین گفت:‌ اما این کره شمالی است که یک چیز می‌گوید و کاری دیگر انجام می‌دهد چون همچنان از آن زمان تاکنون آزمایش‌های اتمی و موشکی انجام داده است و آنها را توسعه داده است. کره جنوبی آماده است و تمایل دارد تا مذاکرات را با کره شمالی بلافاصله پس از توقف برنامه‌های موشکی و اتمی از سوی پیونگ یانگ از سر بگیرد.

وی ادامه داد: برنامه‌های موشکی و اتمی کره شمالی تهدیدی جدی برای صلح و ثبات در شبه جزیره کره، منطقه و سطح جهانی است. من از این فرصت در این مراسم استفاده می‌کنم و یکبار دیگر به کره شمالی می‌گویم که دست از این اقدامات تحریک آمیز بردارد و راه را برای برگزاری این مذاکرات فراهم کند. ما به دنبال کمک برای بهتر شدن روابط میان کره شمالی با آمریکا هستیم.

رئیس جمهوری کره جنوبی در جریان مراسم سالگر هفدمین سال این نشست به این اظهارنظر پرداخت؛ نشستی که در پیونگ یانگ و با حضور کیم دائه-جونگ، رئیس جمهوری وقت کره جنوبی و کیم جونگ ایل، رهبر درگذشته کره شمالی و در بازه زمانی 13 تا 15 ژوئن 2000 صورت گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه