English

ماکرون در مراکش:

تلاش‌هایم برای حل بحران قطر را افزایش می‌دهم

رئیس جمهوری فرانسه با تاکید بر ضرورت وجود ثبات در منطقه خلیج فارس از تلاش‌های خود برای انجام مذاکره با تمامی گروه‌ها به منظور حل بحران قطر طی روزهای آینده خبر داد.

تلاش‌هایم برای حل بحران قطر را افزایش می‌دهم

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری فرانسه، امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه در نشستی خبری در مراکش گفت، به منظور کاهش تنش در رابطه با قطر به تازگی با تمامی طرف‌های ذی ربط در بحران خلیج فارس گفتگو کرده است.

وی افزود: طی روزهای آینده نیز با مقامات قطر، عربستان و امارات در خصوص این بحران رایزنی‌هایی را انجام خواهم داد.

رئیس جمهوری فرانسه از وجود اراده مشترک با محمد ششم، پادشاه مراکش برای تقویت ثبات در منطقه خلیج فارس و مبارزه با تروریسم و تامین مالی آن خبر داد.

وی در جریان این نشست از مطابقت دیدگاه‌های وی با پادشاه مراکش در خصوص لزوم دستیابی به راه حلی برای بحران منطقه خلیج فارس خبر داد و افزود: فرانسه معتقد است باید این کشورها با یکدیگر گفتگو کنند و ثبات در خلیج فارس برقرار باشد زیرا همین کشورها طرف‌های تاثیرگذار در بحران‌های سوریه و لیبی هستند.

ماکرون روز گذشته در سفری دوروزه با عنوان سفر "دوستی و تلاش" وارد مراکش شد.

در بیانیه ریاست جمهوری فرانسه آمده است؛ این سفر به منظور شناخت بهتر رئیس جمهوری فرانسه و پادشاه مراکش از یکدیگر، تقویت روابط میان دوکشور و همچنین مذاکره در خصوص برخی مسائل مهم منطقه و جهان از جمله مبارزه با تروریسم و بحران‌های منطقه خلیج فارس، لیبی و آفریقا انجام شده است.

در همین راستا، قصر الیزیه اعلام کرد، رئیس جمهوری فرانسه اواخر ژوئن در پاریس دو دیدار جداگانه با شیخ محمد بن زاید ال نهیان، ولیعهد ابوظبی و شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر انجام خواهد داد. این نشست در راستای تلاش‌های وی برای کاهش تنش در منطقه خلیج فارس بعد از بحران قطر انجام می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه