English

ارتش فیلیپین یک عضو ارشد تروریست‌های داعش را دستگیر کرد

ارتش فیلیپین از بازداشت یک عضو ارشد تروریست‌های مورد حمایت داعش خبر داده است.

ارتش فیلیپین یک عضو ارشد تروریست‌های داعش را دستگیر کرد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از رویترز، ارتش فیلیپین امروز پنجشنبه اعلام کرد که یکی از اعضای ارشد گروه تروریستی برادران مائوت را که از سوی تروریست‌های داعش حمایت می‌شوند، بازداشت کرده است. این گروه تروریستی طی 3 هفته اخیر شهر مراوی در جنوب فیلیپین را تصرف کرده است.

سخنگوی ارتش فیلیپین در سخنانی تأکید کرد: محمد نعیم مائوت در یک ایست بازرسی در نزدیکی شهر کاگایان دستگیر شده است.

2 برادر دیگر محمد به‌نام‌های عمر خیام و عبدالله، هدایت گروه تروریستی برادران مائوت را به‌عهده دارند. این گروه همچنان کنترل بخش‌هایی از شهر مراوی را در اختیار دارند. این شهر در 100 کیلومتری جنوب کاگایان واقع شده است.

این گروه توسط 7 برادر تشکیل شده است و پدر و مادر آنها هفته گذشته بازداشت شدند.

تروریست‌های داعش بیش از 3 هفته است که شهر مراوی را تصرف کرده‌اند و عملیات نظامی ارتش فیلیپین برای آزادسازی این شهر تاکنون به نتیجه نرسیده است، این در حالی است که ارتش فیلیپین پیش از این وعده داده بود تا این شهر را تا روز دوشنبه گذشته یعنی روز استقلال این کشور، آزاد کند.

سخنگوی ارتش فیلیپین روز گذشته تأکید کرد: تعدادی از پرسنل نظامی آمریکا در نزدیکی شهر مراوی حضور دارند و کار بهره برداری از تجهیزات نظامی و ارائه اطلاعات به ارتش ما را انجام می‌دهند.

ارتش فیلیپین قبلاً اعلام کرده بود که آمریکا در حال کمک فنی به نظامیان این کشور است تا به اشغال شهر مراوی پایان دهد.

سفارت آمریکا در شهر مانیل نیز حاضر به اظهارنظر در این باره نشده است. یک مقام آمریکایی در واشنگتن که نامش فاش نشده، تأکید کرد: آمریکا یک فروند هواپیمای جاسوسی پی3 را تأمین کرده و یک فروند پهپاد را نیز برای جمع‌آوری اطلاعات مستقر نموده است. البته این پهپاد ظاهراً روز شنبه سقوط کرده است.

ارتش فیلیپین از کشته شدن بیش از 290 نفر در درگیری‌های مراوی خبر داده است که شامل 206 شبه‌نظامی، 58 سرباز و 26 غیرنظامی بوده است.

تصرف شهر مراوی توسط صدها داعشی شامل ده‌ها تروریست از کشورهای همسایه و خاورمیانه، نگرانی‌ها نسبت به افزایش فعالیت‌های گروه تروریستی داعش در جنوب شرق آسیا را افزایش داده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه