English

پوتین: تغییر موازنه هسته‌ای جهان اشتباه است

سرویس بین الملل- رئیس جمهوری روسیه می گوید از مذاکره با آمریکا برای خلع سلاح اتمی استقبال می کند چراکه تغییر در توازن هسته ای جهان، اشتباهی بزرگ است.

پوتین: تغییر موازنه هسته‌ای جهان اشتباه است

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از ایتارتاس، «ولادیمر پوتین» رئیس جمهوری روسیه در دومین بخش از مصاحبه خود با «الیور استون» فیلمساز آمریکایی از تمایل مسکو به ادامه مذاکره با آمریکا برای حصول توافق خلع سلاح و توازن هسته ای سخن گفت.

به گفته پوتین، مذاکره باید ادامه داشته باشد و هرگونه اقدام در راستای تغییر توزان هسته ای جهان، اقدامی اشتباه است.

وی افزود: اما در حال حاضر مشغول چه کاری هستیم؟ ما سعی به نابود کردن توازن داریم و این اشتباه بزرگی است.

پوتین ادامه داد: وقتی آمریکا بمب اتمی را اختراع کرد و شوروی سابق وارد گود رقابت شد و فعالانه به ارتقاء برنامه هسته ای خود پرداخت، هم از کمک دانشمندان روسی برخوردار بود و هم از کمک دانشمندان خارجی به ویژه آلمانی. اما سازمان اطلاعات ما عمده اطلاعات خود را از دانشمندان آمریکایی گرفت.

وی افزود: می دانید چرا آنها این کار را انجام دادند؟ زیرا آنها خطر را درک می کردند. آنها اجازه دادند غول از بطری خارج شود و حالا دیگر این جن نمی توانست به جای اول باز گردد. این گروه از دانشمندان بین المللی از سیاستمداران خیلی هوشمندتر بودند. آنها با شکستن قانون کشورشان این اطلاعات را در اختیار شوروی سابق قرار دادند تا توازن هسته ای را به جهان باز گردانند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی