English

سیاست دو گانه ترکیه در قبال عراق

سرویس بین الملل- معاون نخست وزیر و سخنگوی دولت ترکیه اعلام کرد که برگزاری همه پرسی استقلال در شمال عراق نتیجه ای در پی نخواهد داشت.

سیاست دو گانه ترکیه در قبال عراق

به گزارش خبرنگار حوزه بین الملل خبرگزاری موج به نقل از آناتولی، نعمان کورتولموش گفت: برگزاری همه پرسی استقلال در شمال عراق نتیجه ای درپی نخواهد داشت.

کورتولموش با تاکید بر اینکه سیاست ترکیه در مورد سوریه و عراق همواره مشخص بوده است، افزود: یکی از این موضوعات نیز حمایت ما از یکپارچگی ارضی عراق است. اداره اقلیم کرد شمال عراق با توجه به قانون اساسی این کشور دارای حقوق مشخصی است. می دانیم که گاهی اوقات با دولت مرکزی عراق اختلافاتی دارند. همه دنیا نیز می داند که ما روابط نزدیکی با اداره اقلیم کرد شمال عراق داریم. اساسی ترین خواست ما حفظ تمامیت ارضی عراق است.

وی تصریح کرد: برگزاری همه پرسی استقلال در شمال عراق باعث افزایش مسائل و بحران در منطقه ای پر از هرج و مرج که در اصل، با مشکلات سیاسی مختلفی مواجه بوده و به صورت در هم شکسته و تجزیه در خواهد آمد. می دانیم که این همه پرسی نتایجی به غیر از افزایش تنش و بی ثباتی در پی نخواهد داشت. بنابراین اداره اقلیم کرد شمال عراق باید بار دیگر این موضوع را بررسی و ارزیابی کند. فکر می کنم نه تنها صرفا اداره اقلیم کرد، بلکه تمامی بازیگران سیاسی منطقه در تمامی اقداماتی که می خواهند انجام دهند و گام هایی که می خواهند بردارند٬ ابتدا باید دهها بار ارزیابی کرده و سپس اقدام کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی