English

وزیر اقتصاد قطر: توانایی حفظ شرایط معیشتی مطلوب را برای مردم داریم

سرویس بین الملل– احمد بن جاسم آل ثانی وزیر اقتصاد قطر با اشاره به قطع روابط عربستان و متحدانش با این کشور گفت: علی رغم قطع روابط دیپلماتیک و تجاری برخی از کشورها،ما توانایی حفظ شرایط معیشتی مردم را در سطح مطلوب خواهیم داشت.

وزیر اقتصاد قطر: توانایی حفظ شرایط معیشتی مطلوب را برای مردم داریم

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از رویترز از دوحه، احمد بن جاسم آل ثانی افزود: قطر ذخایر مواد اولیه ضروری برای انجام پروژه اصلی خود را برای یک سال دارد.

پیشتر نیز علی شریف العمادی وزیر دارایی قطر گفته بود که تحریم های کشورهای عضو شورای همکاری خلیج (فارس)علیه قطر تاثیر منفی بر این کشورها خواهد گذاشت.

اکنون مرزهای هوایی، دریایی و زمینی این کشور با بحرین، امارات متحده عربی و عربستان بسته شده است. شرکت هواپیمایی قطرنیز درپاسخ به اقدامات ریاض، همه پروازهایش را به عربستان لغو کرد.

عربستان به همراه امارات، بحرین، مصر، دولت شرق لیبی، جزایر مالدیو, موریتانی و رئیس جمهوری فراری و مستعفی یمن روابط سیاسی خود را با قطر قطع کردند و اردن نیز سطح روابط با قطر را کاهش داده است.

اظهارات منتسب به «شیخ تمیم بن حمدآل ثانی» امیر قطر علیه سیاست های منطقه‌ای عربستان سعودی با واکنش شدید رسانه‌های گروهی و مقام‌های ریاض و ابوظبی علیه وی، همراه شده است.

این اظهارات که یک روز پس از سفر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به ریاض صورت گرفت و نشانه وجود اختلاف عمیق میان قطر و عربستان در مورد سیاست‌های منطقه‌ای 2 کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس است، دستاوردهای آل سعود از مانور سیاسی در اجلاس ریاض را تحت الشعاع قرار داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه