English

برخی رسانه های عراقی از سفر العبادی به عربستان خبر دادند

تعدادی از رسانه های عراق روز دوشنبه به نقل از یک خبرگزاری آلمانی گزارش کردند که نخست وزیر عراق پس فردا چهارشنبه به عربستان سعودی سفر می کند.

برخی رسانه های عراقی از سفر العبادی به عربستان خبر دادند

به گزارش خبرگزاری موج، خبرگزاری dpa آلمان روز دوشنبه در خبری که در رسانه های عراق بازتاب داشت به نقل از یک دیپلمات سعودی گفت که 'حیدر العبادی' نخست وزیر عراق پس فردا چهارشنبه به عربستان سعودی سفر می کند.
این منبع که نامش برده نشده گفته است که العبادی در این سفر طی دیدار با ملک سلمان بن عبدالعزیز، ابعاد بحران گروهی از کشورهای عربی و در راس آنها عربستان سعودی با قطر و اوضاع عمومی در عراق و سوریه را بحث و بررسی می کند.
خبرگزاری آلمانی افزوده است که ارتقای مناسبات دو جانبه بین عراق و عربستان سعودی، از طریق تشکیل شورای هماهنگی مشترک و تامین مرزهای دو کشور در آستانه نابودی گروه تروریستی داعش در موصل، از دیگر سرفصل های گفت وگوهای العبادی با مسوولان سعودی عنوان شده است.
منبع دیپلماتیک سعودی گفته است که بعد از سفر وزیر خارجه عربستان در فوریه گذشته به بغداد و دیدار و گفت وگو با مسئولان عراقی و سفر وزیر انرژی عربستان در اواخر ماه گذشته میلادی به بغداد و گفت وگو در خصوص قیمت های جهانی نفت، فضای مثبتی بر روابط دو کشور ایجاد کرده است.
در خبر این منابع در خصوص احتمال قصد العبادی برای میانجی گری چیزی گفته نشده، اما العبادی هفته گذشته ، در واکنش به بحران میان کشورهای جنوب خلیج فارس ، تنها به ابراز تاسف بسنده کرد.
خاطر نشان می شود که در جریان سفر عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان سعودی در 25 فوریه گذشته به بغداد، روزنامه 'القبس' کویت در خبری نوشته بود، حیدر العبادی قرار است، بزودی به ریاض سفر کند و متعاقب آن، 'محمد بن نایف' ولی عهد عربستان در پاسخ به سفر العبادی به ریاض، به بغداد سفر کند.
هنوز منابع رسمی در بغداد صحت خبر سفر حیدر العبادی به ریاض را در پس فردا چهارشنبه تایید نکرده اند.
 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه