English

سران دولت و ارتش پاکستان برای میانجی گری بین اعراب، به ریاض می روند

سرویس بین الملل- همزمان با بحران تنش روابط میان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، نخست وزیر و فرمانده ارتش پاکستان امروز و تا ساعاتی دیگر با هدف میانجی گری بین عربستان و قطر، راهی ریاض خواهند شد.

سران دولت و ارتش پاکستان برای میانجی گری بین اعراب، به ریاض می روند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از رسانه های اسلام آباد، سرتاج عزیز مشاور نخست وزیر پاکستان در امور خارجی نیز نواز شریف را در این سفر یک روزه همراهی خواهد کرد.

برخی گزارش ها حاکی است این هیات عالی رتبه سیاسی-نظامی پاکستان علاوه بر ریاض، به دوحه و کویت نیز سفر خواهد کرد. به نظر می رسد هرگونه احتمال سفر نخست وزیر و فرمانده ارتش پاکستان به دوحه و کویت، به نتیجه سفر آنان به ریاض بستگی خواهد داشت.

نواز شریف پیش از ترک اسلام آباد به مقصد ریاض، قرار است در یک نشست ویژه با حضور سفرای پاکستان در کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس سخنرانی کند. سفرای پاکستان در کشورهای شورای همکاری خلیج فارس به اسلام آباد فراخونده شده اند تا در جلسات مشترک، در مشورت های سیاسی و تصمیم گیری های دولت پاکستان در قبال تنش های اخیر در روابط عربستان و برخی دیگر از کشورهای عربی با قطر، حضور داشته باشند.

پارلمان پاکستان در روزهای گذشته با تصویب قطعنامه ای، ضمن ابراز نگرانی نسبت به وضعیت ایجاد شده در روابط میان کشورهای شورای همکاری خلیج فارس، به دولت نواز شریف توصیه کرد تا گام های جدی برای کمک به رفع این تنش ها بردارد.

در بهمن ماه سال 1394 نیز نخست وزیر و فرمانده وقت ارتش پاکستان با هدف کاستن از تنش ها در روابط میان عربستان و ایران، به ریاض و تهران سفر کردند. اگرچه تهران از این اقدام و حسن نیت پاکستان استقبال کرد اما عربستان حاضر به برداشتن گام های عملی برای به نتیجه رسیدن اقدام میانجی گرانه پاکستان نشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه