English

کابینه جدید ترزا می مشخص شد

نخست وزیر انگلیس گفت: کابینه جدید بازتابی از تمامی سرمایه استعدادی و تجربیات حزب محافظه‌کار است.

کابینه جدید ترزا می مشخص شد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از شبکه خبری بی.بی.سی، ترزا می،‌ نخست وزیر انگلیس همزمان با تکمیل روند تغییر در کابینه گفت، دولت قصد دارد تا بر مسائل اجتماعی و رسیدن به هدفش که همان بریگزیت است، متمرکز باشد.

وی ادامه داد، این کابینه جدید از تمامی استعدادها در حزب محافظه کار استفاده کرده است.

اظهارات وی پس از آن صورت گرفته که "مایکل گاو"، یکی از افرادی که از بریگزیت حمایت می‌کند به عنوان وزیر محیط زیست کابینه جدید می انتخاب شد.

نخست وزیر انگلیس همچنین گفت، این دولتی است که می‌خواهد برای همه باشد.

"دامیان گیرین" نیز در کابینه جدید می به عنوان معاون نخست وزیر منصوب شده است. این اقدام باعث شده تا گیرین که قبلا وزیر کار و امور بازنشستگی بود و دوست و متحد می است، به دست راستش بدل شود.

نخست وزیر انگلیس در پاسخ به این سوال که چرا "مایکل گاو" را که در انتخابات زودهنگام ضعیف عمل کرد انتخاب کرده است، گفت: تغییر در کابینه از تمامی افراد در حزب محافظه‌کار برای کار در دولت دعوت به عمل می‌آورد. من از تمامی استعدادها در حزب استفاده می‌کنم. ما به دنبال کشوری برای همه هستیم. ما به دنبال پیگیری روند بریگزیت هستیم و مذاکرات آن در بازه زمانی یک هفته‌ای آغاز می‌شود.

وی همچنین گفت که دولت با مسائلی نظیر مذاکرات بریگزیت و سایر مسائل مانند آموزش، مسکن بیشتر و قوانین حمایتی از مردم روبروست و به آنها می‌پردازد.

در همین حال زمانیکه از می پرسیده شد که آیا در سمتش می‌ماند یا خیر، گفت: من در جریان کمیپین انتخابات گفته بودم اگر مجددا انتخاب شوم، تا زمانیکه دوره‌ام تمام شود، در این سمت می‌مانم.

از سوی دیگر "مایکل گاو" به اسکای نیوز گفت: از اینکه برای بازگشت به کابینه از من درخواست شده، شگفت زده شده‌ام و به اینکه نقشی در دولت داشته باشم و به ترزا می کمک کنم، مفتخرم.

وزیر سابق محیط زیست "آندره‌آ لیدسام" هم به عنوان رهبر مجلس عوام منصوب شد.

در کابینه جدید اکثر وزرا در سمت‌هایشان ابقا شدند اما "لیز تراس" از وزیر دادگستری به عنوان معاون وزارت خزانه‌داری جابه‌جا شد.

رهبر پیشین مجلس عوام که "دیوید لیدینگتون" بود نیز اکنون به عنوان وزیر دادگستری و رهبر مجلس اعیان منصوب شده است.

دیوید گائوک، وزیر خزانه‌داری سابق هم به عنوان وزیر کار و امور بازنشستگی منصوب شد.

اکثر اعضای کابینه بدون تغییر ماندند که فیلیپ هاموند، وزیر خزانه‌داری، آمبر رود، وزیر کشور، بوریس جانسون، وزیر امور خارجه، دیوید دیویس، وزیر اتحادیه اروپا، مایکل فالون، وزیر دفاع، جرمی هانت، وزیر بهداشت، ساجد جاوید، وزیر امور جوامع، کارن برادلی، وزیر فرهنگ، پریتی پاتل، وزیر توسعه بین‌الملل، کریس گریلینگ، وزیر حمل و نقل و گرگ کلارک، وزیر تجارت هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه