English

بخت پیروزی حزب حاکم در انتخابات مجلس فرانسه زیاد است

سرویس بین الملل- حزب میانه رو امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه بخت پیروزی بیشتری را نسبت به دیگر احزاب در انتخابات امروز مجلس این کشور دارد.

بخت پیروزی حزب حاکم در انتخابات مجلس فرانسه زیاد  است

به گزارش خبرنگار حوزه بین الملل خبرگزاری موج، میلیون ها تن از مردم فرانسه امروز یکشنبه برای شرکت در نخستین دور انتخابات پارلمانی این کشور به پای صندوق های اخذ رای می روند.

انتظار می‌رود حزب امانوئل مکرون – رئیس‌جمهور فرانسه – در این انتخابات که در دو دور برگزار می‌شود، اکثریت آرا را کسب کند. دور دوم این انتخابات، یکشنبه هفته آینده برگزار می‌شود.

تنها یک ماه پس از پیروزی مکرون 39 ساله و بانکدار اسبق در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه و حضور او در رأس دومین اقتصاد بزرگ حوزه یورو، بیشتر نظرسنجی‌ها از پیروزی حزب یک‌ساله وی در انتخابات پارلمانی حکایت دارد.

بر اساس جدیدترین نظرسنجی‌ها، حزب میانه‌روی مکرون و متحدانش دست‌کم 30 درصد از کرسی‌های پارلمان فرانسه را به دست خواهند آورد. همچنین بر اساس نظرسنجی‌ها احزاب محافظه‌کار حدود 20 درصد و حزب راست افراطی جبهه ملی حدود 17 درصد از کرسی‌های پارلمان را از آن خود خواهند کرد. این بدان معناست که احزاب متحد مکرون در دور دوم انتخابات پارلمانی، اکثریت کرسی‌ها را به دست خواهند آورد.

انتظار می‌رود بسیاری از نامزدها نتوانند در دور نخست انتخابات، مجوز ورود به پارلمان فرانسه را به دست آورند. در دور نخست انتخابات، نامزدها تنها در صورت کسب بیش از نیمی از آرا می‌توانند وارد پارلمان شوند.

مجمع ملی یا همان مجلس سفلا پارلمان فرانسه 577 کرسی دارد و امسال 7882 نامزد برای ورود به آن رقابت می‌کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی