English

ابراز خشنودی حماس از مواضع وزیر خارجه قطر

سرویس بین الملل- جنبش مقاومت اسلامی (حماس) از اظهارات محمد بن عبد الرحمن آل ثانی وزیر خارجه قطر که تاکید کرده بود «حماس یک جنبش مقاومت است که نزد تمامی کشورهای عربی مشروعیت دارد» تمجید کرد.

ابراز خشنودی حماس از مواضع وزیر خارجه قطر

به گزارش خبرنگار حوزه بین الملل خبرگزاری موج به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، فوزی برهوم سخنگوی حماس با صدور بیانیه ای مطبوعاتی خاطر نشان کرد که اظهارات وزیر خارجه قطر نشان گر ارزش ها و اصول واقعی است که کشور قطر در قبال مساله فلسطین و مقاومت مشروع آن برای خود وضع کرده است.

برهوم تاکید کرده که اظهارات محمد بن عبدالرحمن آل ثانی بیانگر خلق و خوی اصیل عربی است.

وزیر امور خارجه قطر چند روز پیش طی سخنانی اعلام کرده بود که کشورش از ملت فلسطین و آرمان عادلانه آن حمایت می کند.

شیخ محمد عبدالرحمان آل ثانی همچنین گفته بود که کشورش از آشتی ملی میان جنبش مقاومت اسلامی حماس و جنبش فتح حمایت می کند. 

وی خاطرنشان کرده بود، تعجب می کنم چطور ارتباط با جنبش مقاومت اسلامی حماس که یک جنبش مبارز و مقاوم است، جرم به شمار می آید!.

در مقابل عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان چند روز پیش اعلام کرده بود که باید قطر دست از حمایت حماس بردارد.

روز جمعه (5 خرداد) نیز امیر قطر طی سخنانی ایران را قدرت منطقه دانست و خواستار تعامل جهان عرب با تهران شد و همچنین حمایت خود را از دو گروه مقاومت حزب الله و حماس اعلام کرد. 

سخنان امیر قطر با واکنش مقامات سعودی مواجه شد و روز دوشنبه (15 خرداد) عربستان به دلیل این که دوحه از سیاست های ریاض در منطقه پیروی نمی کند، قطع رابطه خود را با قطر اعلام کرد؛ در همین حین دولت های امارات، بحرین، مصر و جزایر مالدیو و همچنین دولت خودخوانده شرق لیبی و رئیس جمهور فراری و مستعفی یمن حمایت خود را از سیاست های آل سعود علیه قطر اعلام و روابط سیاسی و دیپلماتیک خود را با دوحه قطع کردند.

از سوی دیگر عربستان، مصر، امارات و بحرین با انتشار بیانیه ای مشترک نام 59 فرد و 12 موسسه قطری را در لیست تروریسم قرار داده و ارتباط با آنها را ممنوع اعلام کرده بودند که از جمله آنها می توان به شیخ یوسف قرضاوی رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمان و دو موسسه خیریه 'قطر' و 'عید' اشاره نمود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه