English

مالزی: اجازه نمی دهیم داعش در جنوب شرق آسیا پایگاه ایجاد کند

سرویس بین الملل- وزیر دفاع مالزی اعلام کرد که کشورش از فیلیبپین در مبارزه با تروریست ها به ویژه در مراوی حمایت می کند و اجازه نخواهد داد تروریست های داعش در این منطقه پایگاه ایجاد کنند.

مالزی: اجازه نمی دهیم داعش در جنوب شرق آسیا پایگاه ایجاد کند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از رسانه های مالزی، نقشه های گروه تروریستی ابوسیاف و مائوته مرتبط با داعش که در حال حاضر بخشی از شهر 'مراوی' در جزیره میندانائو را در اختیار دارند، نشان می دهد این تروریست ها قصد داشتند این شهر را به پایگاه داعش تبدیل و خلافت به اصطلاح اسلامی را پس از شکست در خاورمیانه در این منطقه جنوب شرق آسیا ایجاد کنند.

'هشام الدین حسین' وزیر دفاع مالزی پس از افزایش بحران تروریست ها در منطقه روز جمعه به جنوب فیلیپین رفت و ضمن دیدار با 'دلفین لورنزانا' همتای فیلیپینی خود اعلام کرد که کشورش از مبارزه فیلیپین علیه تروریست ها حمایت می کند.

به نوشته روز شنبه تارنمای روزنامه 'سان دیلی'، وزیر دفاع مالزی این موضع کشورش رادر شهر 'کوتاباتو' در جنوب فیلیپین در دیدار با همتای فیلیپینی خود بیان و تاکید کرد که مالزی وقایع شهر 'مراوی' را جدی می انگارد و با چنین تهدیدات و خشونت هایی مصالحه نمی کند. 

'هشام الدین حسین' پس از این نشست به خبرنگاران، گفت: مالزی هرگز در مقابل خشونت تعظیم نمی کند. مالزی همواره آماده همکاری با کشورهای آ.سه.آن و ارائه کمک های لازم به فیلیپین به منظور کسب اطمینان از این مهم است که گروه تروریستی داعش جنوب فیلیپین را به عنوان پایگاهی برای خود تبدیل نمی کند.

وی گفت که کشورش در مورد تهدید تروریست ها نگرانی های مشترکی با دولت فیلیپین دارد و در خصوص منابع مالی گروه های تروریستی و ایدئولوژی آنها با همتای فیلیپینی خود بحث و گفت وگو کرد.

به گفته این مقام بلندپایه امنیتی مالزی، ضروری است با این پدیده (تروریسم) ما با یکدیگر همکاری کنیم. از طرف مالزی، ما نیاز است همکاری نزدیک تبادل اطلاعات داشته باشیم، ما باید در مورد منابع مالی و جایی که تروریست ها از آنجا می آیند، نگاه دقیقی داشته باشیم. 

'هشام الدین حسین' تاکید کرد: این یک پدیده جهانی است. آنچه برای ما اهمیت دارد ارسال پیام است. ما می خواهیم پیام آشکاری به داعش برسانیم که آنها پایگاهی در منطقه ما نخواهند داشت، ما بسیار مصمم هستیم آنها با انجام هر اقدامی نمی توانند برای خود یک پایگاه ایجاد کنند. 

وی با تاکید بر اینکه اجازه نمی دهیم هر کسی هدف بزرگ تر ما که صلح است را سرقت کند، گفت که قصد دارد با همتایان خود در تایلند، سنگاپور و اندونزی نیز در آینده ای نزدیک و در مورد بهترین رویکرد و استراتژی برای مقاله با گروه تروریستی داعش در منطقه بحث و گفت وگو کند.

بخشی از شهر 200 هزار نفری مراوی در جزیره میندانائو فیلیپین 23 مه (دوم خرداد) به اشغال صدها نفر از تروریست های وفادار به گروه تکفیری داعش درآمد .

هم اکنون جنگ شهری بین تروریست ها و نیروهای نظامی فیلیپین در این شهر بیش از هفته است ادامه دارد و تاکنون تعداد زیادی از تروریست ها به هلاکت رسیده اند.

برخی گزارش ها نشان می دهد در منطقه ای که تروریست های ابوسیاف و مائوته در دست دارند، تونل هایی وجود دارد که تروریست ها از آن برای جابجایی و مخفی شدن بهره می برند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه