English

توافق اشرف غنی و نواز شریف: نشست سه جانبه با حضور چین برگزار شود

منابع خبری در افغانستان گزارش دادند که «محمد اشرف غنی» رئیس جمهوری افغانستان و «نواز شریف»، نخست وزیر پاکستان در اوج تنش ها میان دو کشور، روز جمعه در حاشیه نشست شانگهای در «آستانه»، پایتخت قزاقستان با یکدیگر دیدار و گفت و گو کردند.

توافق اشرف غنی و نواز شریف: نشست سه جانبه با حضور چین برگزار شود

به گزارش خبرگزاری موج، «دواخان مینه پالم»، معاون سخنگوی رئیس جمهوری افغانستان به رسانه ها گفت که در این دیدار توافق شده است که نشست‎های سه جانبه میان کابل، اسلام آباد و پکن برگزار شود.»
«شی جین پینگ»، رئیس جمهوری چین نیز در حاشیه نشست شانگهای در دیدار با اشرف غنی، آمادگی کشورش را برای برگزاری نشست سه جانبه اعلام کرد.
روابط افغانستان و پاکستان در ماه های گذشته به شدت به تیرگی گرائیده و امنیت ملی کابل پس از انفجار مرگبار روز چهارشنبه هفته گذشته با انتشار یک بیانیه رسمی اعلام کرد که این انفجار را شبکه «حقانی»، یکی از شاخه های گروه طالبان، با همکاری مستقیم سازمان اطلاعات پاکستان (آی اس آی) طرح ریزی کرده است، اما پاکستان این ادعاها را رد کرد.
افغانستان همچنین پاکستان را به پناه دادن به رهبران و فرماندهان گروه های تروریستی مخالف حکومت وحدت ملی در خاک خود و راکت پرانی به مناطق مرزی کرده  و اختلافات مرزی میان دو کشور در یک سال گذشته باقی مانده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه