English

آلمان رفع تحریم قطر را خواستار شد

وزیر خارجه آلمان پس از دیدار با همتای قطری خود، کشورهای عرب منطقه را به حل مسالمت آمیز بحران قطر فراخواند.

آلمان رفع تحریم قطر را خواستار شد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از رویترز، آلمان ضمن درخواست برای افزایش تلاش های دیپلماتیک برای حل بحران قطر، از کشورهای عربی خواست تا به تحریم دوحه خاتمه داده و از تشدید تنش ها بپرهیزند.

در همین رابطه «زیگمار گابریل» وزیر خارجه آلمان، گفت: در همراهی با همکاران آمریکایی و حتی بیش از همه همکاران خود در سطح منطقه، باید راهی برای حل این مشکل به ویژه در راستای رفع تحریم های دریایی و هوایی پیدا کنیم. منظور مواد غذایی و بسیاری از اقلام دیگر است.

در عین حال، «شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر نیز که در آلمان به سر می برد، گفت: اقدامات اتخاذ شده علیه دوحه به مثابه نقض آشکار قوانین بین المللی و حقوق بشر است و نه تنها تاثیر مثبتی بر منطقه نخواهد داشت که بالعکس نتایج منفی نیز به بار خواهد آورد.

در عین حال، سخنگوی گابریل نیز از تلاش آلمان برای حل بحران قطر سخن گفت و تاکید کرد این کشور قصدی برای آنکه نقش واسطه اصلی را ایفا کند، ندارد.

گفتنی است عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر آغازگر تحریم و قطع روابط دیپلماتیک با قطر بودند و به تبع آن کشورهای وابسته نظیر دولت مستعفی یمن و لیبی نیز از این سیاست که به اتهام حمایت دوحه از تروریسم اعمال می شود، پیروی کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی