English

آلمان:

ایران، تنش‌های بین کشورهای عربی را تشدید نکند

یک سخنگوی دولت آلمان روز جمعه با بیان اتهامات اثبات‌نشده علیه ایران از این کشور خواست از انجام هر گونه اقدامی که ممکن است به تشدید تنش‌ها میان کشورهای عربی منجر شود، خودداری کند.

 ایران، تنش‌های بین کشورهای عربی را تشدید نکند

به گزارش خبرگزاری موج، یک سخنگوی دولت آلمان روز جمعه با بیان اتهامات اثبات‌نشده علیه ایران از این کشور خواست از انجام هر گونه اقدامی که ممکن است به تشدید تنش‌ها میان کشورهای عربی منجر شود، خودداری کند.

به گزارش رویترز، «مارتین شافر» مدعی شد که کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس معتقدند که ایران در پشت پرده در حال ایفای نقش در تنش‌های میان کشورهای عربی با قطر است.

عربستان سعودی، مصر، بحرین و امارات متحده عربی با متهم کردن قطر به ایجاد بی‌ثباتی در منطقه روابط دیپلماتیک با این کشور را قطع کرده‌اند. همسایگان عرب قطر، مرزهای زمینی، دریایی و هوایی خود را هم به روی قطر بسته‌اند.

این تنش‌های بی‌سابقه بعد از آن بروز کرد که خبرگزاری رسمی قطر در اظهاراتی منتسب به امیر قطر ایران را «قدرتی بزرگ و ضامن ثبات در منطقه» خواند. قطری‌ها اعلام کردند که خبرگزاری این کشور هک شده بود.

سخنگوی دولت آلمان گفت: «در هر صورت، آنچه اهمیت دارد این است که در آن سوی خلیج (فارس) اقدامی انجام نشود که بنزین روی آتش بریزد. این واقعاً آخرین چیزی است که این منطقه تاب آن را داشته باشد.»

اظهارات «شافر» در حالی انجام شده که ایران اعلام کرده افزایش تنش در روابط میان دولت‌های همجوار، در شرایطی که منطقه و جهان همچنان از تبعات گسترده بحران تروریسم و افراط گرایی و تداوم اشغال فلسطین توسط رژیم صهیونیستی رنج می‌برد را به سود هیچیک از دولت‌ها و ملت‌های منطقه نمی‌داند.

جمهوری اسلامی ایران همچنین از همه همسایگان درگیر در اختلافات جاری در جنوب خلیج فارس خواسته با عبرت آموزی از تجارب تلخ منطقه، دوری از احساسات و رجوع به عقلانیت و تدبیر، ضمن حداکثر خویشتنداری، در جهت کاهش تنش و بازگشت به آرامش حرکت کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه