English

پنتاگون: از اینجرلیک در عملیات ضد داعش در رقه استفاده می‌شود

یک سخنگوی پنتاگون گفت: پایگاه هوایی اینجرلیک در جنوب ترکیه برای حمایت از تحرکات اخیر نیروهای تحت حمایت آمریکا برای آزادسازی رقه سوریه مورد استفاده قرار دارد.

پنتاگون: از اینجرلیک در عملیات ضد داعش در رقه استفاده می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج به نوشته روزنامه حریت، جف دیویس، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا تاکید کرد: واشنگتن درباره نگرانی‌های ترکیه حساسیت بالایی دارد. سلاح‌هایی که از طرف آمریکا به دست نیروهای سوریه دموکرات رسیده است تنها علیه شبه نظامیان داعشی استفاده خواهند شد.

یگان‌های مدافع خلق (ی.پ.گ) که ستون اصلی نیروهای سوریه دموکرات محسوب می‌شود جزء نیروهای زمینی هستند که در عملیات آزادسازی رقه پایتخت خلافت خود خوانده داعش با کمک هوایی ائتلاف ضد داعش از جمله ترکیه مشارکت دارند.

سخنگوی پنتاگون تاکید کرد: این عملیات ششم ژوئن آغاز شده است.

آنکارا به شدت مخالف مشارکت ی.پ.گ در عملیات رقه است و مکررا از واشنگتن می‌خواهد تا روابط با این گروه را کاهش داده و ترکیه را شریک خود بداند.

نخست وزیر ترکیه در پارلمان کشورش گفت: اجازه نمی‌دهیم شرایطی ایجاد شود که برای کشورمان خطراتی ایجاد کند. اگر در رقه و یا مناطق دیگر اوضاع به گونه‌ای شود که تهدیدی علیه امنیت ترکیه تلقی شود پاسخ مقتضی خواهیم داد.

آمریکا سی‌ام مه اعلام کرد انتقال سلاح‌های کوچک، مهمات و خودروهای زرهی به حزب اتحاد دموکراتیک را آغاز کرده است. این حزب کنترل یگان‌های مدافع خلق را در دست دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی