English

اتهامات وقیحانه عادل الجبیر علیه ایران

وزیر خارجه عربستان: ایران باید به خاطر حمایت از تروریست‌ها مجازات شود

وزیر خارجه عربستان در ادامه اتهام‌زنی به ایران و برای فرار از اتهامات علیه کشورش در حمایت لجستیکی، مالی و سیاسی از تروریسم در منطقه در پاریس مدعی شد که جمهوری اسلامی ایران حامی اصلی تروریسم در جهان است.

وزیر خارجه عربستان: ایران باید به خاطر حمایت از تروریست‌ها مجازات شود

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از الیوم السابع، عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان سه‌شنبه شب مدعی شد: ایران حامی تروریسم در جهان است و 90 درصد از نارنجک‌ها و مواد منفجره که در دست تروریست‌هاست، ساخت ایران است.

وی در ادامه با طرح این ادعا ایران در طول 37 سال به بیش از دوازده سفارت حمله کرد و با نقض قوانین بین‌المللی چندین دیپلمات را کشت و ایران بزرگترین کشور تولید کننده مواد منفجره در جهان است.

وزیر خارجه عربستان هم‌چنین مدعی شد که ایران به خاطر دخالت در امور کشورهای منطقه و حمایت از تروریست‌ها باید مجازات شود و تفکرات سیاسی ایران قابل قبول نیست.

جبیر هم‌چنین مدعی شد: ایران باید به قوانین بین‌المللی احترام بگذارد، در امور داخلی دیگر کشورها مداخله نکند و از تروریست‌ها حمایت نکند.

اظهارات وزیر خارجه عربستان سعودی در حالی علیه ایران مطرح می‌شود که در چند سال اخیر این کشور به همراه متحدان منطقه‌ای و بین‌المللی‌اش به حمایت مالی و سیاسی و نیز آموزش نیروهای تروریستی در عراق و سوریه اقدام کرده است.

وزیر خارجه عربستان در حالی ایران را در تورهای سیاسی خود به نقاط مختلف دنیا تهدید و متهم به حمایت از تروریسیم می‌کند که در بین تروریست‌های دستگیر شده یا عاملان انتحاری در نقاط مختلف دنیا این اتباع سعودی هستند که نامشان دیده می‌شود.

عربستان سعودی بعد از توافق برجام دچار سرخوردگی و شکست در سیاست ایران‌هراسی خود در منطقه شد و تلاش دارد به هر شکل و با هر روش این فضا را علیه ایران در منطقه و دنیا زنده کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه