English

اردوغان: تحریم علیه قطر به سود هیچ کشوری نیست

سرویس بین الملل- رئیس جمهوری ترکیه تاکید کرد که به هیچ وجه اعمال تحریم علیه قطر را صحیح نمی‌دانیم، زیرا این اقدام به نفع هیچ کدام از کشورهای منطقه نیست.

اردوغان: تحریم علیه قطر به سود هیچ کشوری نیست

به گزارش خبرنگار حوزه بین الملل خبرگزاری موج به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان افزود:به هیچ وجه اعمال تحریم علیه قطر را صحیح نمی‌دانیم. این اتفاق، در برهه ای رخ می‌دهد که بیش از گذشته به همبستگی و همکاری نیاز داریم. این اقدام به نفع هیچ کدام از کشورهای منطقه نیست.

وی اضافه کرد: متاسفانه در منطقه ما بحران‌هایی زیادی وجود دارد. یکی از این مسائل، بحران قطر است. امیدواریم که این مسائل از طریق مذاکره حل شود. 

اردوغان ادامه داد: آمادگی خود را برای حل این مساله اعلام کرده‌ایم. با سران کشورهای بسیاری در این خصوص تماس هایی داشته و در تمام این گفتگوها تلاش کرده که این بحران را حل و بار دیگر صلح و دوستی را در خلیج برقرار کنیم.
اردوغان گفت: ما کشورهای منطقه باید به جای اختلاف، در پی یافتن منشا اصلی این بحران‌ها باشیم. هنوز نتوانسته ایم بحران‌های سوریه، یمن و عراق را حل کنیم. منطقه دیگر تاب تحمل یک بحران دیگر را ندارد.کسانی که گروه‌های تروریستی را به خاطر اینکه در خدمت سیاست‌هایشان است، «شبه‌نظامی» می‌نامند، متوجه اشتباه بزرگ خود خواهند شد.

حتی بصورت تاکتیکی هم حمایت از یک گروه تروریستی که گاه با رژیم اسد و گاه با داعش همکاری می‌کند، اصلا صحیح نیست. یک گروه تروریستی که جز خود، برای کسی دیگری حق زندگی قائل نیست، هرگز نمی‌تواند دموکراتیک باشد. برای چنین سازمانی تنها اصطلاح "گروه تروریستی" درست است.

داعش را از جرابلس، الراعی، دابق و همچنین الباب سوریه بیرون راندیم. گفتیم بیایید این عملیات را با هم انجام دهیم، اما آنها گفتند که این امر را با پ.ی.د و ی.پ.گ، شاخه مسلح که ما آن را گروه تروریستی می‌دانیم، اجرا خواهند کرد. 

وظیفه ای که بر عهده داریم، چیست؟ مبارک باشد، اما اگر کوچکترین تعرضی به خاک ما از سوی آن‌ها صورت گیرد، ما نیز اقدام لازم را انجام می دهیم.

در مخفیگاه‌های گروه تروریستی پ.ک.ک تسلیحات و مهمات جنگی کشورهایی که آنها را دوست خود می‌دانیم، یافته‌ایم.

باید به وعده ها و تعهدات مان به ملت عمل شود. برای تامین صلح و ثبات در ترکیه و منطقه باید تلاش کنیم. من به ملتی که با فداکاری تمام در شب 15 جولای از دموکراسی دفاع کردند افتخار می‌کنم. رشد و توسعه کشورمان ادامه خواهد یافت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه