English

ونزوئلا ۱۴ افسر نظامی را در آغاز اعتراضات بازداشت کرده است

سرویس بین الملل- اسناد نظامی نشان می‌دهد که نیروهای امنیتی ونزوئلا حداقل ۱۴ افسر ارتش را در هفته نخست اعتراضات خونین این کشور به اتهام شورش و خیانت دستگیر کرده‌اند.

ونزوئلا ۱۴ افسر نظامی را در آغاز اعتراضات بازداشت کرده است

به گزارش خبرگزاری موج، اسناد نظامی مشاهده شده از سوی رویترز حاکی است که نیروهای امنیتی ونزوئلا 14 افسر ارتش را در هفته نخست اعتراضات خشونت آمیز این کشور علیه نیکولاس مادورو، بازداشت کرده‌اند که اتهام اصلی آنها شورش و خیانت بوده است.

افسران بازداشت شده هم اکنون در زندان رامو ورده در حومه کاراکاس هستند. هنوز به درستی مشخص نیست که آیا این افراد بازداشت شده تفهیم اتهام شده‌اند یا نه.

فهرست افراد بازداشت شده در ارتش ونزوئلا پس از آن فاش شده است که رهبران مخالف، دولت مادورو را به سرکوب خونین اعتراضات سیاسی متهم کرده‌اند. این اعتراضات از اوایل آوریل آغاز شده و اسناد نظامی نشان می دهد که افسران ارتش ونزوئلا 8 آوریل بازداشت شده‌اند.

از آغاز اعتراضات خونین در ونزوئلا تاکنون بیش از 65 نفر کشته و صدها نفر دیگر زخمی شده اند. افسران ارشد ارتش از اتهامات مادورو علیه مخالفان حمایت کرده اند.

مادورو مخالفان را به تلاش برای سرنگونی دولت با توطئه مورد حمایت از آمریکا متهم کرده است.

رهبران مخالف بر این باورند که نارضایتی و مخالفت بین مقام های ارتش در استفاده از زور و خشونت علیه اعتراضات به شدت افزایش یافته است.

نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کرده است که قصد دارد مجلس موسسان جدیدی را برای بازنگری و اصلاح قانون اساسی تشکیل دهد که این مساله با مخالفت شدید احزاب مخالف و حتی برخی از اعضای حزب حاکم روبرو شده است.

از آغاز این اعتراضات تاکنون بیش از 3 هزار نفر بازداشت و 15 هزار نفر دیگر زخمی شده اند.

صدها هزار نفر از مردم ونزوئلا طی هفته های اخیر به خیابان ها ریخته اند تا نسبت به کمبود شدید مواد غذایی، دارو و افزایش فزاینده تورم، اعتراض کنند.

این بدترین و خشونت بارترین اعتراضات علیه دولت مادورو از سال 2013 میلادی تاکنون به شمار می رود.

مخالفان دولت ونزوئلا بر این باورند که پیشنهاد مادورو برای تشکیل مجلس موسسان تلاش دیگری است تا مجمع ملی فعلی را که در اختیار مخالفان است، به حاشیه رانده و رئیس جمهور فعلی را در قدرت نگه دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه