English

دولت ترامپ بر کناره گیری بشار اسد اصرار دارد

سرویس بین الملل- سفیر آمریکا در مسکو گفت: تماس‌های نظامی با روسیه در زمینه مسائل سوریه ادامه می‌یابد، ولی واشنگتن همچنان بر کنار رفتن "بشار اسد" اصرار داشته و نقش ایران در سوریه را نیز منفی می‌داند.

دولت ترامپ بر کناره گیری بشار اسد اصرار دارد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "جان تفت" سفیر آمریکا در روسیه در گفتگو با خبرنگاران گفت: «دولت "دونالد ترامپ"  نیز همانند دولت "باراک اوباما" اصرار دارد که "بشار اسد" باید از سمت ریاست جمهوری سوریه کنار برود، ولی برخلاف دولت قبل بر این عقیده است که در این کشور باید دولت انتقالی تا حل و فصل بحران همچنان حفظ شود.»

جان تفت همچنین تاکید کرد، یکی از مهمترین مسائل برای ایالات متحده در زمینه مناطق کاهش تنش در سوریه، شرکت و نقش ایران در این طرح است.

وی افزود: «آمریکا صرفا ناظر بر روند توافقات آستانه در زمینه ایجاد مناطق کاهش تنش در سوریه است و ما ضامن برقراری آتش بس در این مناطق نیستیم. البته مسائلی برای ما در این رابطه مطرح است. هرچند ما از روند ایجاد مناطق کاهش تنش و تلاش‌ها برای برقراری آتش بس حمایت می کنیم، ولی مهمترین سئوال برای ما نقش ایران بعنوان ضامن در این طرح است.»

به عقیده سفیر آمریکا، ایران نقش مثبت و سازنده‌ای در روند حل و فصل مناقشه در سوریه ندارد.

تفت همچنین ابراز اطمینان نمود که تماس‌ها بین مقامات نظامی آمریکا و روسیه در خصوص مسائل سوریه و همچنین مبارزه با تروریسم ادامه خواهد.

وی همچنین با اشاره به اینکه توافق قطعی در مورد دیدار روسای جمهوری روسیه و آمریکا هنوز صورت نگرفته است، افزود: «البته واشنگتن از روند عادی سازی روابط با مسکو حمایت می‌کند. ولی انتظار دارد روسیه تلاش بیشتری برای تحقق توافقات مینسک برای حل و فصل بحران در شرق اوکراین از خود نشان دهد.»

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه