English

هشدار گابریل به عربستان درباره ترامپیزه کردن منطقه

سرویس بین الملل- وزیر امور خارجه آلمان در یک موضع گیری نسبت به مناقشه اعراب با قطر به عربستان درباره ترامپیزه کردن منطقه هشدار داد.

هشدار گابریل به عربستان درباره ترامپیزه کردن منطقه

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از "دویچه وله" آلمان، زیگمار گابریل، وزیر امور خارجه آلمان درباره " ترامپیزه کردن منطقه از طرف عربستان با توجه به اختلافات اعراب با قطر هشدار داد.

 وزیر خارجه آلمان اندکی پیش از ملاقات با همتای سعودی خود در برلین، عربستان را متهم به "ترامپیزه" کردن منطقه کرد. او گفت چنین اقدامی در منطقه‌ای که غرق در بحران است، بسیار خطرناک است.

وزیر خارجه آلمان  همچنین نسبت به مناقشه کشورهای عربی با قطر موضع‌گیری کرد.

گابریل که در گفتگو با هندلزبلات آلمان سخن می گفت تصریح کرد که از قرار می خواهند قطر را منزوی و به موجودیت آن آسیب وارد کنند.

گابریل با اشاره غیرمستقیم به رویکردهای مناقشه‌برانگیز دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا هشدار داد: «یک چنین ترامپیزه رفتار کردن با یکدیگر، آن هم در منطقه‌ای که به خودی خود بحران‌زده است، بسیار خطرناک است.»

به اعتقاد وزیر امور خارجه آلمان چنین رویکردهایی به هیچ کس کمکی نمی کند.

وزیر خارجه آلمان قرار است روز چهارشنبه 7 ژوئن با همتای سعودی خود، عادل الجبیر، در برلین دیدار کند. گابریل در عین حال خریدهای تسلیحاتی هنگفت عربستان از آمریکا را مورد انتقاد قرار داد.

گابریل گفت: «معامله تسلیحاتی عظیم رئیس‌جمهور آمریکا با خاندان‌های سلطنتی خلیج فارس، خطر دور جدیدی از مسابقه تسلیحاتی در منطقه را تشدید خواهد کرد. این سیاستی کاملا غلط است و به طور حتم سیاست آلمان نخواهد بود.»

وزیر خارجه آلمان افزود که آلمان و متحدانش با توافق هسته‌ای که با ایران منعقد کردند، مانع از  تشدید مسابقه تسلیحاتی در منطقه شدند.

وی رویکرد برلین را تاکید بر راهکار گفتگو دانست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه