English

ترکیه رئیس دفتر سازمان عفو بین‌الملل را بازداشت کرد

سرویس بین الملل- مقام‌های ترکیه رئیس دفتر سازمان عفو بین‌الملل در این کشور را به اتهام ارتباط با شبکه فتح الله گولن بازداشت کردند.

ترکیه رئیس دفتر سازمان عفو بین‌الملل را بازداشت کرد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از رویترز، سازمان عفو بین الملل اعلام کرد: مقام‌های ترکیه روز سه شنبه تانر کیلیچ رئیس دفتر این سازمان در ترکیه را به اتهام ارتباط داشتن با شبکه فتح الله گولن بازداشت کردند.

در بیانیه سازمان عفو بین الملل آمده است: مقام های ترکیه تانر کیلیچ و 22 وکیل دیگر را در استان ازمیر بازداشت کرده اند. این افراد متهم به داشتن ارتباط با شبکه گولن هستند.

دولت ترکیه بارها گولن را به دست داشتن در کودتای نظامی نافرجام جولای گذشته متهم کرده است. از جولای گذشته مقام های ترکیه بیش از 50 هزار نفر را به اتهام دست داشتن در کودتای نظامی سال گذشته بازداشت کرده اند و 150 هزار نفر دیگر را نیز از کار تعلیق یا برکنار نموده اند.

سلیل شتی دبیر کل عفو بین الملل در این باره تاکید کرد: تانر کیلیچ سابقه طولانی و درخشانی در دفاع از آزادی های مختلف در ترکیه داشته است، آزادی هایی که مقام های ترکیه اکنون قصد مقابله و سرکوب آن را دارند.

کیلیچ اوایل روز سه شنبه در خانه‌اش در ازمیر بازداشت شده است.

از زمان وقوع کودتای نظامی نافرجام جولای گذشته، بیش از 130 رسانه خبری ترکیه تعطیل شده و بیش از 150 خبرنگار و روزنامه نگار نیز بازداشت شده اند.

اتحادیه اروپا و گروه های حقوق بشر نگرانی شدید خود را نسبت به سرکوب آزادی بیان و مطبوعات در ترکیه اعلام کرده اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی