English

تیلرسون: تلاش ترامپ برای بازسازی روابط با روسیه آشکار است

سرویس بین الملل- وزیر امور خارجه آمریکا روز سه شنبه در نیوزیلند اعلام کرد که 'ترامپ' به وی اعلام کرده است تنش ها پیرامون تحقیقات در مورد حلقه داخلی وی و روسیه نباید به تلاش های آمریکا برای بازسازی روابط با مسکو آسیب بزند.

تیلرسون: تلاش ترامپ برای بازسازی روابط با روسیه آشکار است

به گزارش خبرگزاری موج، رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا در سخنانی در نیوزیلند، همچنین در حالی که رهبران جهان نسبت به دولت ترامپ به دلیل خروج از توافقنامه ها اطمینان ندارند، از تعهد آمریکا به منطقه آسیا – اقیانوسیه سخن گفت و به آن تاکید کرد.

دولت 'ترامپ' در آمریکا متهم به ارتباطاتی با دولت روسیه است، اما وزیر خارجه این کشور به نقل از ترامپ اعلام کرد که بدون توجه به تنش های سیاسی در آمریکا، تلاش خود را برای توسعه روابط با روسیه بکار گیرد. 

به نوشته تارنمای شبکه خبر آسیا، وزیر امور خارجه آمریکا در پاسخ به این سئوال که وی تا چه میزان نگران است که بحران سیاسی آمریکا باعث سقوط دولت 'ترامپ' شود، گفت: با توجه به اینکه دانش مستقیمی در این زمینه ندارم، نمی توانم در مورد آن اظهارنظر کنم.

'رکس تیلرسون' پس از دیدار با 'بیل انگلیش' نخست وزیر نیوزیلند گفت: پیام رئیس جمهوری به من آشکار بود: اجازه نده که آنچه اینجا در عرصه سیاسی رخ می دهد، مانع از انجام کارهای مورد نیاز برای این رابطه شود...کارهایی که می تواند باعث پیشرفت ما شوند. 

براساس این گزارش، سازمان های اطلاعاتی آمریکا در ماه ژانویه امسال مطرح کردند که مسکو تلاش کرده است پویش های انتخاباتی به گونه ای به نفع 'ترامپ' باشند، از جمله هک پست های الکترونیکی دموکرات های ارشد؛ اتهامی که کرملین آن را رد کرده است.

وزیر امور خارجه آمریکا در این سفر تاکید کرد که منطقه آسیا- اقیانوسیه هم از نظر امنیت ملی و از هم نظر منافع اقتصادی برای آمریکا دارای 'اهمیت فراوانی' است. 

خارج شدن آمریکا از توافق تجاری دو سوی اقیانوس آرام و توافق آب و هویی پاریس از جمله مواردی هستند که برای نیوزیلند به عنوان یک کشور کوچک اهمیت دارند.

'رکس تیلرسون' در حالی به نیوزیلند سفر کرد که معترضان نیوزیلندی با تجمع در خیابان های این کشور سیاست های 'دونالد ترامپ' از جمله خارج شدن از توافق تجاری دو سوی اقیانوس آرام و توافق پاریس را مورد انتقاد قرار دادند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه