English

امیر قطر در پاسخ به درخواست امیر کویت سخنرانی نکرد

سرویس بین الملل- روزنامه مصری الدستور نوشت: بدنبال قطع رابطه هفت کشور با دوحه، امیر قطر قرار بود دوشنبه شب سخنرانی کند، اما به گفته منابع کویتی وی پس از درخواست امیر کویت این سخنرانی را به تاخیر انداخت.

امیر قطر در پاسخ به درخواست امیر کویت سخنرانی نکرد

به گزارش خبرگزاری موج، شبکه سعودی العربیه با پخش یک ویدیو اعلام کرد که شبکه الجزیره چند ثانیه پس از آغاز سخنرانی امیر قطر، سخنرانی وی را قطع و گفت که این سخنرانی به دلیل اینکه بسیار کوتاه بود پخش نشده است.

به نوشته الدستور، منابع کویتی گفتند: تمیم بن حمد در پاسخ به درخواست شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح امیر کویت برای دادن فرصت بیشتر به کشورهای عربی و باز شدن کانال های ارتباطی بین طرفین بحران، سخنرانی خود را نیمه کاره رها کرد.

این منابع افزودند: امیر کویت دوشنبه شب در یک تماس تلفنی با امیر قطر ابراز امیدواری کرده بود که وی از انجام اقداماتی که موجب تشدید بحران کنونی می شود خودداری کرده و به تلاش هایی که برای کاهش تنش در روابط قطر با کشورهای برادر و دوست خود می شود، فرصت عمل دهد.

امیر کویت همچنین خواستار حمایت قطر از روند همکاری کشورهای شورای همکاری (خلیج فارس) در راستای منافع طرفین که روابط تاریخی محکمی با یکدیگر دارند شد. 

عربستان روز دوشنبه به همراه امارات، بحرین، مصر، دولت شرق لیبی، جزایر مالدیو و رئیس جمهور فراری و مستعفی یمن با ادعای حمایت قطر از تروریسم و افراط گرایی و دخالت در امور داخلی دیگر کشورها، روابط سیاسی و دیپلماتیک خود را با دوحه قطع کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه