English

کره‌شمالی به آمریکا:

هر قدر می‌خواهید تحریم کنید

دولت پیونگ یانگ این تحریم‌ها را اقداماتی خصمانه با هدف متوقف کردن ساخت زرادخانه اتمی و خلع سلاح دانست.

هر قدر می‌خواهید تحریم کنید
به گزارش خبرگزاری موج دولت پیونگ یانگ این تحریم‌ها را اقداماتی خصمانه با هدف متوقف کردن ساخت زرادخانه اتمی و خلع سلاح دانست.
 
یکی از سخنگویان وزارت خارجه کره شمالی اعلام کرد، پیونگ یانگ جدیدترین دور تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل را محکوم کرده و آن را اقدامی خصمانه می‌داند و به توسعه زرادخانه اتمی خود با سرعت ممکن ادامه می‌دهد.
 
به نقل از شبکه خبری راشاتودی، اعضای شورای امنیت سازمان ملل روز جمعه قطعنامه‌ای را برای تمدید تحریم‌ها علیه کره شمالی تصویب کردند که شامل تحریم علیه 18 شخصیت حقیقی و حقوقی مرتبط با دولت پیونگ یانگ می‌شود اما دولت پیونگ یانگ این تحریم‌ها را اقداماتی خصمانه با هدف متوقف کردن ساخت زرادخانه اتمی و خلع سلاح دانست.
 
سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی در رابطه با این تحریم‌ها گفت: هر قدر که می‌خواهند تحریم علیه ما اعمال کنند و فشار بیاورند اما ما از مسیر خود که ایجاد زرادخانه اتمی است، دور نمی‌شویم چون آن را راهی برای دفاع از تمامیت ارضی خود می‌دانیم و این حقوقی است که برای کشور ما وجود دارد و تا پیروزی نهایی آن را ادامه می‌دهیم.
 
این تحریم‌های جدید مورد توافق آمریکا و چین بوده است. در آوریل سال جاری میلادی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا گفت که با شی جینپینگ، همتای چینی‌اش برای حل مشکل کره شمالی همکاری می‌کند و در پی آن پکن واردات محموله‌های ذغال سنگ از کره شمالی را متوقف کرد؛ چین تنها متحد قابل قبول کره شمالی محسوب می‌شود.
 
سخنگوی وزارت امور خارجه کره شمالی همچنین گفت: این واقعا یک سوء تعبیر از سوی کشورهایی است که فکر می‌کنند می‌توانند برنامه‌های اتمی کره شمالی را حتی برای لحظه‌ای متوقف کنند.
 
تنش‌ها در شبه جزیره کره از زمان اتخاذ موضعی سخت‌تر از سوی دونالد ترامپ علیه کره شمالی شدت یافته است.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی