English

قطر:

فشارها با هدف کوتاه آمدن از تصمیمات ملی‌ ماست

دولت قطر طی بیانیه‌ای اعلام کرد که فشار سه کشور عربی حوزه خلیج فارس علیه این کشور با هدف کوتاه آمدن قطر از تصمیمات ملی‌اش است.

فشارها با هدف کوتاه آمدن از تصمیمات ملی‌ ماست

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از الجزیره، کابینه دولت قطر طی بیانیه‌ای اعلام کرد که سه کشور عربستان، امارات و بحرین زمینه برای تصمیم ‌گیری‌های خود را از طریق هجوم رسانه‌ای گسترده و ظالمانه فراهم کردند.

در این بیانیه آمده است: این تصمیم با هدف فشار بر قطر برای کوتاه آمدن از تصمیمات ملی خود است و قطر همچنان به اصول شورای همکاری خلیج فارس پایبند باقی خواهد ماند.

کابینه دولت قطر اعلام کرد: بار دیگر بر پایبندی خود در همکاری با جامعه بین‌الملل برای مبارزه با تروریسم تاکید می‌کنیم.

در این بیانیه تاکید شده است: تمام اقدامات لازم برای تضمین سیر طبیعی زندگی در قطر را اتخاذ کرده و دو عرصه دریایی و هوایی برای واردات و انتقال نیازها باز خواهد بود.

کشورهای بحرین، عربستان، مصر و امارات و چند کشور عربی دیگر امروز دوشنبه در اقدامی هماهنگ قطع روابط دیپلماتیک خود با قطر را اعلام کردند و در پی آن پروازهای شرکت های هواپیمایی مصر، امارات و عربستان با قطر به حالت تعلیق درآمد.

روابط قطر با همسایگانش از ماه پیش رو به وخامت رفت. این وخامت روابط پس از آن آغاز شد که خبرگزاری رسمی قطر اظهارات "شیخ تمیم بن حمد" امیر قطر را درباره موضع این کشور در قبال ایران را منتشر کرد، اگر چه این خبرگزاری بعدا اعلام کرد که مورد حمله هکرها قرار گرفته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی