English

کارشناس ارشد روس:

ادعاهای ضدایرانی ترامپ عامل رویارویی عربستان و قطر است

مشاور رئیس انستیتو تحقیقات راهبردی روسیه گفت: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با اظهارات خصمانه ضدایرانی خود در نشست ریاض، مقصر اصلی و مسئول بروز تنش بین کشورهای عربی است.

ادعاهای ضدایرانی ترامپ عامل رویارویی عربستان و قطر است

به گزارش خبرگزاری موج، عربستان سعودی، امارات و بحرین اعضای شورای همکاری خلیج فارس روز دوشنبه اعلام کردند که مرزهای زمینی، دریایی و هوایی خود را با قطر عضو دیگر این نهاد بسته و روابط دیپلماتیک را نیز قطع کرده اند.

مصر، تشکیلات وابسته به منصور هادی رئیس جمهوری فراری و مستعفی یمن که تحت الحمایه جنگی و مالی ریاض است و نیز حکومت خودخوانده شرق لیبی هم قطع روابط خود را با قطر اعلام کرده اند.

خانم یلنا سوپونینا مشاور رئیس انستیتو تحقیقات راهبردی روسیه در باره این وقایع گفت: ترامپ با اظهارات خود علیه ایران مسئول بروز تنش و اختلاف شدید بین کشورهای عربی است.

وی در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک افزود: در اتهام های کشورهای عربی علیه قطر عوامل دیگری وجود دارد. این کشور مخالف سیاست های عربستان سعودی در قبال ایران است و خط مشی خصمانه ریاض علیه تهران را بسیار خطرناک می داند.

سوپونینا خاطرنشان کرد: شیخ تعمیم امیر قطر در اجلاس اخیر ریاض با برخورد سردی روبرو شد. جای تعجب است که ترامپ مهمان اصلی به این مساله توجهی نکرد. رئیس جمهوری آمریکا به بیان اظهارات خصمانه علیه ایران مشغول بود و متوجه این واقعیت نشد که سخنانش دودستگی بیشتری بین کشورهای عربی شکل می دهد.

مشاور رئیس انستیتو تحقیقات راهبردی روسیه گفت: ترامپ توانست کاری کند که پیش از وی هیچ مقامی موفق نشده بود و بین کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس دو دستگی انداخت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه