English

پیوستن صدها دانشجوی سعودی در آمریکا به داعش

گزارش اندیشکده امور خلیج فارس در واشنگتن فاش کرد که صدها دانشجوی سعودی در آمریکا در طول سه سال اخیر به گروه تروریستی داعش پیوسته‌اند.

پیوستن صدها دانشجوی سعودی در آمریکا به داعش

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از شبکه تلویزیونی "نبأ"، اندیشکده امور خلیج فارس در واشنگتن در گزارش خود آورده است که صدها دانشجوی سعودی اعزامی برای تحصیل در دانشگاههای آمریکا از سال 2014 میلادی ترک تحصیل کرده و به گروه تروریستی داعش پیوسته اند.

هربار عربستان تلاش کرده است تا از ارتباط خود با گروه تروریستی داعش و حمایت مادی و لجستیکی این گروه شانه خالی کند، گزارش جدیدی بر این امر صحه گذاشته است.

تیم اندیشکده امور خاورمیانه در واشنگتن گزارشی موشکافانه انجام داده است که نشان می دهد که صدها دانشجوی سعودی اعزامی برای تحصیل در دانشگاههای آمریکا در طول سه سال گذشته به گروه داعش ملحق شده اند.

بیش از 400 دانشجوی سعودی و نیز کویتی از سال 2014 میلادی ترک تحصیل کرده اند. تیم اندیشکده امور خاورمیانه در واشنگتن اسامی و تصاویر شخصی این دانشجویان را ضمیمه گزارش خود کرده و آورده است که دانشجویان سعودی بارزترین کسانی هستند که در آمریکا جذب داعش شده اند.

در این گزارش آمده است: از زمان وقوع حوادث یازدهم سپتامبر سال 2001 میلادی، نزدیک به 15 هزار فرد دارای تابعیت سعودی به گروههای تروریستی از جمله القاعده و داعش ملحق شده و به عراق، سوریه، یمن، مصر، لیبی، لبنان، کویت و افغانستان رفته اند و آنها بزرگترین گروه داوطلبان را در صفوف داعش تشکیل می دهند.

براساس این گزارش، مسئولان امنیتی آمریکا یا در زیر نظر گرفتن مسیر این دانشجویان را ناکام مانده اند یا چشم خود را به روی آن بسته اند؛ بویژه که جان برینان مدیر سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) رابطه مستحکمی با شماری از اعضای بازر خاندان حاکم سعودی بویژه محمد بن نایف وزیر کشور و ولیعهد سعودی داشت.

جذب، حمایت مالی و نظارت بر مسیر سفر دانشجویان وابسته به داعش در آمریکا از طرف برخی افراد سعودی برخوردار از سمت رسمی و غیررسمی انجام شده است که از جمله آنها خالد عبدالرحمن الدایل دبیر اول سفارت سعودی در واشنگتن و محمد بن نایف ولیعهد و عادل الجبیر وزیر خارجه و نظایر آنها.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه