English

هراس صهیونیست ها از عتملیات گردان های شهید قسام

سرویس بین الملل- فرمانده کل گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) درحال آماده کردن این گردان ها برای ورود به جنگی دیگر با رژیم صهیونیستی است.

هراس صهیونیست ها از عتملیات گردان های شهید قسام

به گزارش خبرنگار حوزه بین الملل خبرگزاری موج به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، به رغم اینکه حماس اکنون تمایل چندانی به رویارویی نظامی دیگر با این رژیم ندارد.

پایگاه خبری صهیونیستی والا ضمن اشاره به این مطلب افزود که محمد ضیف فرماندن کل گردان های قسام در حال زمینه سازی برای رویارویی دیگر با اسرائیل است و با وجود اینکه چند بار مورد هدف قرار گرفته و به شدت هم زخمی شده است اما باز گردان های قسام در نوار غزه را مستقیما رهبری می کند. آخرین باری که رژیم صهیونیستی قصد ترور ضیف را داشت، به بمباران منزل وی در جریان جنگ 51 روزه در غزه بازمی گردد که در این حمله یکی از همسرانش همراه با دو فرزندش به شهادت رسیدند.

منبع مذکور اشاره کرد که حماس از زمان توقف جنگ 51 روزه در تابستان سال 2014 تاکنون به طور مداوم در تلاش برای آماده سازی خود جهت رویارویی دیگر با اسرائیل بوده است و برای این منظور توان موشکی و مبارزاتی خود را پس از این جنگ افزایش داده است.

این منبع صهیونیستی اظهار داشت که شمار مبارزان گردان های قسام به 27 هزار مبارز رسیده است که در 6 بخش اقلیمی توزیع شده ند. 25 گردان، 106 گروهان از جمله 2500 مبارز عضو یگان نخبگان قسام. همچنین یک سوم از این نیروها برای انجام عملیات های هجومی در داخل اراضی اشغالی چه از طریق دریا، با استفاده از پهبادها و یا از طریق چترها ( یگان های کماندوی دریایی، یگان پهبادها و یگان چتربازان) آموزش دیده اند. همچنین از طریق تونل های هجومی که تا داخل اراضی اشغالی کشیده شده اند.

پایگاه عبری زبان والا افزود که تونل های هجومی یکی از فاکتورهای مهم جنبش حماس است و این جنبش تلاش گسترده ای برای حفر تونل های دفاعی می کند که به این جنبش این امکان را می دهد که موشک ها و سلاح های خود را به دور از چشمان اسرائیل در این تونل ها جاسازی کند و بر نیروهای خود سیطره کامل داشته باشد.

این منبع اشاره کرد که محمد ضیف 52 ساله که در اردوگاه خان یونس به دنیا امده است، از دهه 80 فرد شماره یک از نظر اسرائیل و تحت تعقیب می باشد. او اقدام به تاسیس گردان های شهید عزالدین قسام کرد و امروز خود فرماندهی این گردان ها را بر عهده ددارد و پس از جنگ 51 روزه در غزه در تابستان سال 2014 یک شورای فرماندهی نظامی کوچک را تشکیل داد که خود بر آن نظارت دارد. مروان عیسی معاون ضیف،، ایمن نوفل رئیس بخش اطلاعات نظامی قسام و شماری از فرماندهان قسام در اقلیم های مختلف غزه در این مجلس عضو هستند.

منبع مذکور ضمن اشاره به اینکه یحیی سنوار رهبر جدید حماس در نوار غزه یکی از وزرای محمد ضیف به شمار می رود، تاکید کرد که ضیف و سنوار در شرایط کنونی تمایلی به ورود به جنگی دیگر با اسرائیل ندارند و همراه با اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در تلاش برای بهبود وضعیت این جنبش و تقویت جایگاه ان نخست در نوار غزه سپس در کرانه باختری و حتی بدست گرفتن تدریجی زمام امور در سازمان آزادی بخش فلسطین هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه